پژو ۲۰۶ و پژو پارس وارد بورس کالا می شود؟

مدیر نظارت بر بازارهای بورس گفت: بعد از پذیرش خودروی ۲۰۷ در بورس کالا، به سمت پذیرش خودروهای پرتیراژ مثل ۲۰۶ و پارس حرکت خواهیم کرد.

به گزارش بیدار بورس به نقل از تسنیم، امیر صبایی با اشاره به ابهامات مربوط به سیگنال فروشی در بورس گفت: اداره ای ذیل سازمان بورس از سال ۸۴ ایجاد شده و چهار حوزه ناشران، نهادهای مالی، بازار و فضای مجازی رصد شده و گزارش‌های دریافتی بررسی می‌شود. اخیرا یک سامانه ای نیز برای رصد خودکار فضای مجازی ایجاد شده و بستگی به شدت تخلف برخورد قانونی از تذکر شفاهی تا سطوح بالاتر انجام می‌شود.

مدیر نظارت بر بازارها درباره محدودیت بر بازارگردانها گفت: طبق دستور العمل فعالیت بازار گردان چهارچوب و خط مشخصی برای بازارگردانها لحاظ شده است. در روزهای خاص این عملکرد در سمت فروش رصد می‌شود این بدان معنا نیست که بازارگردانها ممنوع الفروش باشند. هرچند اخیرا یک بخشنامه ای در حوزه محدودیت فروش ابلاغ شد. بر این اساس بعد از ابلاغ بسته ۱۰ بندی سازمان بورس شاهد رشد قابل توجه شاخص کل بودیم.

صبایی با اشاره به اینکه بعد از پذیرش خودروی ۲۰۷ در بورس کالا، به سمت پذیرش خودروهای پرتیراژ مثل ۲۰۶ و پارس حرکت خواهیم کرد، گفت: این موضوع در گرو تصمیم ناشران است، براین اساس دو خودرو ساز بزرگ کشور باید در این حوزه تصمیم بگیرند.

*تکذیب خرید مستقیم سهم در بازار بورس از سوی صندوق توسعه ملی

در این نشست، پیمان حدادی رییس صندوق تثبیت بازار گفت: صندوق تثبیت بازار هم اکنون در بیش از ۵۰۰ نماد سهم خریداری کرده است.

وی افزود، صندوق توسعه ملی نیز به صورت غیر مستقیم و از طریق سپرده گذاری در صندوق تثبیت مشابه اتفاقی که در آبان ماه افتاده اقدام به خرید سهم می‌کند. بر این اساس این صندوق مستقیم آق ام به خرید سهم‌نمی‌کند.

حدادی گفت: هدف صندوق تثبیت مثبت شدن بازار نیست و خرید و انتخاب سهم با توجه به مصوبات هیئت مدیره صندوق انجام می‌شود. نظارت بر این معاملات از طریق حسابرسی سازمان حسابرسی در کنار سازمان بازرسی و دیوان محاسبات صورت می‌گیرد. صندوق مکلف به انتشار گزارش نیست اما در دوره قبل صورتهای مالی منتشر شد.

حدادی ادامه گفت: در ماه‌های آتی گزارش‌هایی منتشر می‌شود که فعالان بازار با جزییات عملکرد این صندوق بیشتر آشنا شوند. لازم به ذکر است دارایی صندوق تثبیت از ۶ همت به ۱۲ همت افزایش یافته و خالص خرید صندوق تثبیت افزایش قابل توجهی یافته است.

*استقبال ۲۲۰ هزار سهامدار از طرح بیمه سهام

حدادی گفت: ۲۲۰ هزار نفر نماد سهام یار را خریداری کرده اند و برای این سهامداران اصل پول و ۲۰ درصد سود در یک سال بعد تضمین شده است.

منبع: تسنیم
کد خبر 23662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =