بورس در کوتاه‌مدت به کدام سو می‌رود؟

به گفته یک کارشناس بازارسرمایه با توجه به پابرجاماندن ابهامات و اضافه شدن ریسک‌های سیاسی به ریسک‌های بی‌شماری که در اقتصاد ما وجود داشت و همینطور وجود ابهامات بودجه و امثال آن نمیتوانیم انتظار ورود سرمایه‌گذاران جدید و روند صعودی مناسبی در کوتاه‌مدت برای بازار متصور باشیم.

آرین مسگرپور مدیر تحلیل و ارزش‌گذاری مشاور سرمایه‌گذاری تامین سرمایه نوین درخصوص پیشبینی بازارسرمایه به بیداربورس گفت: با توجه به پابرجاماندن ابهامات و اضافه شدن ریسک‌های سیاسی به ریسک‌های بی‌شماری که در اقتصاد ما وجود داشت و همینطور وجود ابهامات بودجه و امثال آن نمیتوانیم انتظار ورود سرمایه‌گذاران جدید و روند صعودی مناسبی در کوتاه‌مدت برای بازار متصور باشیم.

*درجا زدن دلار مقطعی است

وی در تشریح روند این روزهای قیمت دلار گفت: رشد اخیر قیمت دلار تا حدودی ناشی از ریسک سیاسی جامعه و در کنار آن از بین رفتن افق خوشبینی برجام که از محرک‌های رشد دلار بودند، است.
مسگرپور ادامه داد: با توجه به نگرش منفی که در جامعه جهانی نسبت به ایران شکل گرفته در جا زدن فعلی دلار به نظر مقطعی میرسد و در صورت تعیین تکلیف مسائل سیاسی مهم مانند قطع نامه‌هایی که علیه ایران صادر شود میتوانند محرک افزایش نرخ دلار باشند و به تبع آن اگر اخبار سیاسی مثبتی هم مخابره شود میتواند تا حدودی کاهش جزئی نرخ دلار را در پی داشته باشد.

خبرنگار: نازنین درویشی

منبع: بیدار بورس
کد خبر 23876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =