دست‌ درازی دولت به سودآوری شرکت‌های بورسی

به عقیده یک کارشناس بازارسرمایه کسری بودجه دولت باید از یک منبعی تامین شود که متاسفانه باتوجه به سودسازی شرکت‌های بورسی می‌توان نگران دست‌اندازی دولت به سودآوری شرکت‌های بورسی از محل‌های مختلفی باشیم. 

آرین مسگرپور مدیر تحلیل تامین سرمایه نوین با بیان اینکه در سال‌های اخیر بودجه و کسری بودجه یکی از محل‌های نگرانی برای بورس بوده است، به بیداربورس گفت: با توجه به اینکه دولت اصرار شدیدی مبنی بر عدم افزایش قیمت حامل‌های انرژی از جمله بنزین و گازوئیل دارد موجب می‌شود کسری بودجه دولت افزایش پیدا کند.
وی ادامه داد: این کسری بودجه باید از یک منبعی تامین شود که متاسفانه باتوجه به سودسازی شرکت‌های بورسی می‌توان نگران دست‌اندازی دولت به سودآوری شرکت‌های بورسی از محل‌های مختلفی باشیم. 
 مسگرپور با بیان اینکه دولت می‌تواند از محل‌های مختلفی از جمله افزایش نرخ خوراک و سوخت انرژی شرکت‌ها کسری بودجه خود را تامین کند و یا حتی مشارکت اجباری در پروژه‌های زیر ساختی که برای شرکت ها بعضا تعریف میشود، عوارض صادراتی و همچنین حقوق مالکانه معادن کسری بودجه خود را تامین می‌کند. 
به گفته مدیر تحلیل و ارزش‌گذاری مشاور سرمایه‌گذاری تامین سرمایه نوین موارد ذکر شده عللی هستند که بودجه را برای بورس نگران کننده می‌کنند و از طرفی دیگر مقاومت دولت مبنی بر عدم افزایش قیمت حامل‌های انرژی باعث میشود قسمتی از بالا بودن مقدار کسری بودجه از محل اوراق تامین شود و تامین شدن از محل اوراق و نرخ بهره به عنوان یک رقیب دیرینه برای بازارسرمایه می‌تواند برای جبران کسری بودجه یکی از نگرانی‌ها برای بازارسرمایه باشد.

خبرنگار: نازنین درویشی

منبع: بیدار بورس
کد خبر 23877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =