دستور جمع آوری آنتی بیوتیک هندی به علت غیرقابل قبول بودن مقدار ماده موثره !

سازمان غذا و دارو ، دستور داد آنتی بیوتیک هندی که فوری وارد شده بود به علت غیرقابل قبول بودن مقدار ماده موثره ، جمع آوری شود.

به گزارش بیداربورس، محمد پیکانپور مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو در نامه ای به مدیرعامل شرکت بازرگانی سهاکیش اعلام کرد: با توجه به جوابیه مرکز آزمایشگاه های مرجع کنترل غذا و دارو در ۲۱ آبان، داروی سوسپانسیون خوراکی کو آموکسی کلاو با برند MAGAMOX CV-DUO ساخت شرکت India Limited Abbott که بصورت فوری توسط آن شرکت وارد شده به لحاظ آزمون تعیین مقدار ماده موثره غیر قابل قبول است.

لذا مقرر دهید بلافاصله نسبت به جمع آوری این دارو اقدام و نتیجه اولیه و نهایی ریکال ظرف مدت ۲ و ۴ هفته از تاریخ این نامه به این اداره ارسال شود.

در اسرع وقت از سایر محصولات ساخت های وارد شده نمونه، تحویل این اداره کل شود. مقتضی است مبلغ صد هزار تومان بابت هزینه آزمایش به حساب بانک مرکزی واریز و رسید آن به امور مالی سازمان غذا و دارو و ارسال شود.

براساس این گزارش، داروهای غیرقابل قبول، همان محموله وارده هندی در ۷ آبان است که بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، شبانه برای ترخیص به فرودگاه رفت و این محموله بدون تشریفات ترخیص پای هواپیما، حمل مستقیم شد !

کد خبر 23889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =