توافق صادرات ۱۰۰ هزار خودرو به ونزوئلا

رئیس اداره آمریکای سازمان توسعه تجارت از توافق صادرات بیش از ۱۰۰ هزار خودرو به ونزوئلا در مدت پنج سال خبر داد و گفت: به زودی خط تولید ونیراتو در این کشور دوباره راه اندازی خواهد شد.

به گزارش بیدار بورس، زهرا عبیری درخصوص آخرین جزییات تجارت ایران و ونزوئلا، گفت: همکاری‌های دو جانبه در بخش‌های انرژی، علمی و فناوری، بهداشتی و دارویی، آموزش، کشاورزی و گردشگری، پتروشیمی، صنعتی و تجاری است. در سند توافق ۲۰ ساله که خرداد ماه امضا شد، همکاری‌ های پیش‌ روی دو طرف برای ۲ سال آینده ترسیم شد.

وی افزود: طی نهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی توافق شد بیش از ۱۰۰ هزار خودرو از ایران به ونزوئلا در مدت پنج سال صادر شود. طی روزهای گذشته ۱۰۰۰ دستگاه از محصولات سایپا صادر شد و ارسال ۲ هزار دستگاه دیگر در حال برنامه ریزی است. دو طرف خواهان راه‌اندازی مجدد خط تولید خودروهای سایپا هستند و به زودی خط تولید خودرو ونیراتو در این کشور مجدداً راه اندازی خواهد شد.

عبیری ادامه داد: حجم تجارت با ونزوئلا بالغ بر یک میلیارد دلار بوده و پیش بینی می‌شود تا پایان سال به ۲ میلیارد دلار برسد. عمده مبادلات در خصوص صدورخدمات فنی و مهندسی به این کشور و همکاری‌های نفتی و پتروشیمی است. سال‌های گذشته بیشتر همکاری‌ها در قالب پروژه‌های ساختمان سازی، آرد سازی، ایجاد کارخانه لبنیات، کارخانه سیمان، کارخانه شن، کارخانه پلاستیک و... و. و کمتر بصورت صادرات کالایی بود.

کد خبر 23903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =