۵ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۵
شرکت بورسی موتور جت نساخت

شرکت بورسی مپنا، ساخت موتور جت را تکذیب و اعلام کرد: دستاورد حاصله، انجام تعمیرات و بازسازی موتور هواپیمای مسافربری است.

به گزارش بیداربورس شرکت بورسی مپنا با رد ساخت موتور جت، اعلام کرد: برای نخستین بار از ظرفیت‌ها در حوزه تعمیر موتور هواپیماهای مسافربری رونمایی می‌شود. این موتور از نوع موتورهای به کار رفته در ناوگان هواپیمایی مسافربری است که از قطعات تعمیر شده توسط متخصصان داخلی و طبق استانداردها و قوانین بین‌المللی هوایی استفاده شده است.

براساس این گزارش پیش‌تر، مرحله اول پروژه آزمایش و راه‌اندازی موتور هواپیمای مسافربری از نوع توربوفن بر روی استند طراحی شده ساخت داخل با موفقیت انجام شده بود. هدف اصلی بستر آزمایش زمینی، راه‌اندازی اولیه موتور هواپیما بعد از ساخت قطعات یا تعمیر قطعات و انجام برخی آزمون‌هایی است که نیاز به فضای باز دارد. این دستاورد باعث بهبود کیفیت ایمنی پروازهای مسافربری در ناوگان هوایی مسافری خواهد شد.

از مهمترین ویژگی‌های بستر آزمایش زمینی، قابلیت جابه‌جایی کلیه تجهیزات بر روی تریلی است. به این ترتیب به سهولت شرایط انجام انواع آزمایش بر روی موتور هواپیما در هر منطقه‌ای و با توجه به شرایط محیطی فراهم شد.

در این میان برخی منابع به ساخت موتور جت در گروه مپنا پرداختند که صحت ندارد. دستاورد حاصله، انجام تعمیرات و بازسازی موتور هواپیمای مسافربری است که با اخذ گواهینامه‌های رسمی از سازمان هواپیمایی محقق شده است.

کد خبر 23929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =