طرح مالیات بر عایدی سرمایه کامل و جامع تصویب و اجرا می‌شود

شهبازی گفت: طرح مالیات برعایدی سرمایه امتحان خود را در دنیا پس داده، بنابراین به عنوان یک مدل مالیاتی استاندارد و موثر، می‌تواند در کشور اجرا شود. برای تصویب این طرح در مجلس، نظر کارشناسی دریافت شده است که امیدواریم به زودی شاهد اجرای این طرح در کشور باشیم.

به گزارش بیداربورس علیرضا شهبازی عضو کمیسیون برنامه و بودجه با اعتقاد بر این که مجلس طرح‌های خوبی در زمینه اقتصادی چون طرح مالیات بر عایدی سرمایه به تصویب رسانده است، گفت: طرح مالیات برعایدی سرمایه امتحان خود را در دنیا پس داده، بنابراین به عنوان یک مدل مالیاتی استاندارد و موثر، می‌تواند در کشور اجرا شود.

وی اظهار امیدواری کرد که طرح مالیات بر عایدی به زودی مورد بررسی قرار گرفته و به صورت قانونی کامل و جامع تصویب و اجرا می‌شود.

شهبازی با بیان این‌که قانون فوق قرار است از دلالی و سفته بازی جلوگیری کند، افزود: برای تصویب این طرح در مجلس، نظر کارشناسی دریافت شده است که امیدواریم به زودی شاهد اجرای این طرح در کشور باشیم.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در رابطه با تاثیرات مثبت طرح مالیات برعایدی سرمایه گفت: مالیات برعایدی سرمایه یک مالیات استاندارد بین المللی است که تمام کشورها از آن برای جلوگیری از سوداگری‌های غیر مولد استفاده می‌کنند. سرمایه از این طریق به طرف سرمایه‌گذاری و فعالیت‌های مولد اقتصای هدایت می‌شود. به این معنا، جای اینکه مردم دنبال خرید و فروش کالاهایی روند که هیچ نفعی برای اقتصاد ندارد و سوداگری به حساب می‌آید، کار تولید را در اولویت قرار می‌دهند.

کد خبر 24509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =