چین خواستار از سرگیری مذاکرات احیای برجام و رفع تحریمهای آمریکا شد

معاون نمایندگی چین در سازمان ملل خواستار از سرگیری مذاکرات احیای برجام و رفع تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران شد.

به گزارش بیدار بورس، «گنگ شوانگ» (Geng Shuang) شامگاه دوشنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ افزود: برجام یک دستاورد مهم دیپلماسی چند جانبه است و نمونه زنده حل اختلافات از طریق گفتگو و مشورت است و همچنین یک ستون اصلی برای رژیم منع اشاعه هسته ای و صلح و ثبات در خاورمیانه است.

این دیپلمات کشور چین ادامه داد، خروج یکجانبه دولت پیشین آمریکا از برجام و اعمال فشارحداکثری بر ایران، باعث بحران هسته ای شده است. مذاکرات متاسفانه متوقف شده اند.

معاون سفیر چین در سازمان ملل اظهار کرد: چین از همه طرف ها می خواهد تا با فوریت به مساله احیای برجام نگاه کنند، مسوولیت های خود را انجام دهند و مذاکرات را برای احیای هرچه زودتر این توافق انجام دهند.

وی تاکید کرد: گفتگو و مشورت همیشه تنها راه حل مساله برنامه هسته ای ایران بوده است. چین از انعطاف پذیری اخیر ایران در خصوص مسایل باقی مانده استقبال می کند و امیدوار است آمریکا و کشورهای اروپایی از این فرصت استفاده کرده و برای ادامه مذاکرات با ایران همکاری کنند.

معاون نمایندگی چین در سازمان ملل از آمریکا خواست به همه تعهدات خود تحت برجام عمل کند، تمام تحریم های یکجانبه علیه ایران را لغو کرده و به تهدیدات خود خاتمه دهد.

وی تصریح کرد: ما باید فضایی مناسب برای مذاکرات ایجاد کنیم. پیگیری تصویب قطعنامه شورای حکام آژانس جهت فشار بر ایران تنها به اختلافات دامن می زند و برای مذاکرات مانع ایجاد می کند.

نماینده کشور چین در این نشست تاکید کرد: فشار بر ایران کمکی برای حل مسایل نمی کند. مرتبط ساختن مذاکرات هسته ای به تحولات داخلی ایران تنها موجب توقف این مذاکرات می شود.

کد خبر 24943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =