۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۱
اقتصاد آلمان نفس کشید

قیمت تولیدکننده آلمان در ماه نوامبر کمتر از حد انتظار افزایش یافت.

به گزارش بیداربورس، بر اساس داده‌های منتشر شده در روز سه‌شنبه (۲۰ دسامبر)، شاخص قیمت تولیدکننده آلمان در نوامبر برای دومین ماه متوالی کاهش یافت و به نشانه‌هایی اضافه کرد که تورم بالا ممکن است در بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا کاهش یابد زیرا هزینه گاز طبیعی و برق کاهش یافته است.

اداره آمار فدرال آلمان گزارش داد که قیمت تولیدکننده محصولات صنعتی در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته ۲۸.۲ درصد در مقایسه با ۳۴.۵ درصد افزایش سالانه در ماه اکتبر افزایش یافت. تحلیلگران پیش‌بینی کرده بودند که این رقم در نوامبر ۳۰.۶ درصد باشد. قیمت‌ها در مقایسه با اکتبر ۲۰۲۲،  ۳.۹ درصد کاهش یافت که کمتر از حد توافق برای کاهش ۲.۵ درصدی بود. قیمت انرژی نسبت به ماه قبل ۹.۶ درصد کاهش داشت که عمدتاً ناشی از کاهش هزینه‌های گاز طبیعی و برق بود.

بر اساس گزارش رویترز، رالف سولوین، اقتصاددادن ارشد در Commerzbank گفت: به نظر می‌رسد که حرکت صعودی برای سایر کالاها نیز در حال کاهش است. در نتیجه، این امید وجود دارد که فشار صعودی اساسی بر قیمت‌های مصرف‌کننده نیز به زودی ضعیف شود.

بر اساس آخرین پیش‌بینی‌های بوندس بانک، انتظار می‌رود تورم در آلمان در سال ۲۰۲۳ به ۷.۲ درصد برسد و در سال ۲۰۲۴ به ۴.۱ درصد کاهش یابد.

کد خبر 24992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =