احتمال تصویب بودجه سه دوازدهم در مجلس و طرح پلکانی معکوس حقوق

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: احتمال تصویب بودجه سه دوازدهم در مجلس وجود دارد و طرح پلکانی معکوس برای افزایش حقوق‌ها در سال ۱۴۰۲ پیشنهاد می‌شود.

به گزارش بیداربورس، جعفر قادری با بیان اینکه اگر تا پایان سال بررسی برنامه هفتم و بودجه تمام نشود، احتمالا بودجه دو یا سه دوازدهم به تصویب برسد به تسنیم گفت: افزایش حقوق ۵ تا ۲۵ درصدی طرحی بود که در لایحه ارائه شد و مجلس تغییراتی در آن ایجاد کرد.

وی افزود: تکرار این نوع افزایش حقوق سال گذشته منطقی نیست و باید براساس طرح پلکانی معکوس حقوق‌ها افزایش یابد. البته ممکن است طرحی که از سوی دولت ارائه می‌شود در مجلس تغییرات جدی داشته باشد.

این نماینده ادامه داد: در مورد کلیات بودجه سال ۱۴۰۲ نیز فعلا با توجه به عدم ارایه لایحه، اطلاعات دقیقی در دسترس نیست اما با استناد به مصوبه مجلس، بودجه باید به صورت دو مرحله‌ای ارائه شود. بر این اساس، ابتدا احکام به مجلس ارائه می‌شود و سپس نوبت به ارقام خواهد رسید. از جمله موارد مبنا کار مجلس، سیاست‌های کلی مربوط به برنامه هفتم توسعه است.

به گفته قادری در صورت ارائه لایحه بودجه از سوی دولت، مجلس مسیر بررسی را دنبال خواهد کرد و در اولین فرصت ارایه برنامه هفتم توسعه از سوی دولت باید بودجه در همان نقطه بررسی رها و ابتدا برنامه توسعه تصویب شود.

کد خبر 25067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =