سرمایه‌گذاری ۳۵ میلیون دلاری سامسونگ در متاورس

سامسونگ، غول کره‌ای در صنعت الکترونیک، اعلام کرده است برای جذب مخاطبان جوان در آمریکای لاتین تاکنون بیش از ۳۵ میلیون دلار در متاورس سرمایه‌گذاری کرده است.

به گزارش بیداربورس، به نقل از بیت‌کوین‌دات‌کام، با ظهور متاورس و گسترش این ایده در میان قشر جوان در سرتاسر جهان،‌ بسیاری از شرکت‌های بزرگ دنیا به فکر قرار دادن محصولات و برندهای خود در این دنیای مجازی افتاده و آن را به عنوان بخش مهمی از استراتژی بازاریابی خود پذیرفته‌اند. شرکت کره‌ای سامسونگ، یکی از غول‌های الکترونیک در جهان، به تازگی اعلام کرده است که بیش از ۳۵ میلیون دلار در طرح‌های متاورس سرمایه‌گذاری کرده است - تمرکز این سرمایه‌گذاری بر قشر جوان کشورهای آمریکای لاتین بوده است.

آنیتا کارولز، مدیر بازاریابی شرکت سامسونگ الکترونیکس در کشور شیلی، در مقاله‌ای که در ۲۰ دسامبر (۲۹ آذر) منتشر شد، انگیزه‌های شرکت سامسونگ را برای ورود به دنیای واقعیت مجازی توضیح داده است.

وی در این مقاله نوشته است: «ما در شرکت سامسونگ معتقدیم متاورس فضایی است که باعث می‌شود بتوانیم ارتباط مستقیم و ملموسی با مصرف‌کنندگان جوان داشته باشیم. به همین دلیل است که ما بیش از ۳۵ میلیون دلار در طرح‌هایی متاورسی سرمایه‌گذاری کرده‌ایم تا بتوانیم تمام آمریکای لاتین را تحت پوشش قرار دهیم.»

هم‌چنین، به اعتقاد کارولز، پلتفرم‌هایی که با استفاده از واقعیت مجازی افراد را به صورت همه‌جانبه وارد دنیایی جدید می‌کنند، به بخشی از آینده‌ی بازاریابی تبدیل شده‌اند؛ و افرادی که دنیای دیجیتال را با تمام وجود درک کرده‌اند، متاورس را به عنوان مرحله‌ی بعدی شبکه‌های اجتماعی می‌شناسند؛ به همین دلیل، سامسونگ می‌خواهد بخشی از این دنیا باشد.

البته، علاقه‌ی سامسونگ به دنیای مجازی مسئله‌ی تازه‌ای نیست. این شرکت تاکنون اقدامات مختلفی را انجام داده است تا به بخشی از پلتفرم متاورس تبدیل شود.

شرکت سامسونگ در ماه اکتبر، فضایی را به نام «House of Sam» در دیسنترالند راه‌اندازی کرد و به کاربران اجازه داد تا به صورت مجازی با محصولات این شرکت ارتباط برقرار کنند.

گفتنی است، توکن بومی دیسنترالند (MANA) توانست در روز گذشته رشد قابل قبولی را به دست بیاورد. این توکن امروز نیز تاکنون نسبت به روز گذشته ۵.۲۰ درصد افزایش قیمت داشته است. هم‌اکنون، در لحظه‌ی نگارش این مطلب - در حوالی ساعت ۱۴:۱۵ روز شنبه ۳ دی - دیسنترالند با قیمت ۰.۳۲۹۹ دلار معامله می‌شود. البته، عملکرد هفتگی این توکن منفی بوده، زیرا ارزش آن نسبت به هفت روز گذشته ۱.۲۶ درصد کاهش یافته است. در فهرست بزرگ‌ترین ارزهای دیجیتال دنیا از نظر ارزش کل بازار در سایت کوین مارکت کپ، دیسنترالند در جایگاه پنجاه و ششم قرار دارد.

نمودار قیمت دیسنترالند

هم‌چنین، در ماه جولای سامسونگ یک پروژه‌ی متاورسی دیگر را در پلتفرم بازی روبلاکس راه‌اندازی کرد. این بازی به کاربران امکان می‌دهد تا بتوانند محصولات سامسونگ را با مواد خام بسازند.

کد خبر 25095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =