رکورد ثبت‌نام سجام در ۹ ماه شکسته شد

شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اعلام کرد؛ با عبور ثبت‌نام بیش از ۲ میلیون سهامدار در سجام، کل رکورد سال ۱۴۰۰ تنها در ۹ ماه در سال ۱۴۰۱ شکسته شد.

به گزارش بیدار بورس به نقل از سمات، آمارهای منتشر شده حاکی از آن است که در پایان ۹ ماه سال جاری، تعداد ثبت نام سهامداران در سامانه جامع اطلاعات مشتریان «سجام» با عبور از ۲ میلیون نفر به ۲ میلیون و ۱۵۱ هزار و ۱۲۷ نفر رسید که در مقایسه با تعداد ثبت نام کنندگان در کل سال ۱۴۰۰ که تعداد ثبت نام‌ها به یک میلیون و ۶۰۰ هزار رسیده بود، رشد ۲۷ درصدی در ۹ ماه محقق شده است.

**بیشترین و کمترین ثبت نام

بیشترین تعداد ثبت نام در سامانه سجام در سال ۱۴۰۱ با ۷۶۰ هزار و ۶۳۲ نفر به خرداد و کمترین ثبت نام با ۷۰ هزار و ۲۴۷ نفر به اولین ماه پاییز تعلق داشته است. گفتنی است در سال ۱۴۰۰ نیز بیشترین تعداد ثبت نام در سامانه سجام با ۳۸۴ هزار و ۳۸۸ نفر به اسفند ماه و کمترین ثبت نام با ۵۵ هزار و ۸۹۱ نفر به دی ماه اختصاص پیدا کرده است.

**آمار ۸ ماه ابتدایی سال ۱۴۰۱

جزییات این اطلاعات آماری نشان می‌دهد که امسال تعداد ثبت نام کنندگان در سامانه جامع اطلاعات مشتریان «سجام» درفروردین ماه ۱۵۸ هزار و ۲۷۰ نفر، اردیبهشت ماه ۳۵۱ هزار و ۶۱۶ نفر، خرداد ماه ۷۶۰ هزار و ۶۳۲ نفر، تیر ماه ۲۳۰ هزار و ۹۴۰ نفر، مرداد ماه ۱۷۷ هزار و ۴۵۰ نفر، شهریور ماه ۱۳۶ هزار و ۳۴۴ نفر، مهر ماه ۷۰ هزار و ۲۴۷ نفر، آبان ماه ۱۱۶ هزار و ۶۷۹ نفر و آذر ماه ۲۲۸ هزار و ۸۷۹ نفر بوده است.

**سامانه سجام چیست؟

سجام یک سامانه زیر ساختی برای شناسایی مشتریان جهت ورود به باشگاه بزرگ بازار سرمایه ایران است که تمام فعالان این بازار اعم از سرمایه‌گذاران، مشتریان و مدیران نهادها در این سامانه، فقط یک بار برای همیشه اطلاعات خود را در آن ثبت خواهند کرد و پس از احراز هویت حضوری و غیر حضوری قادر به دریافت خدمات مبتنی بر داده های تایید شده خواهند بود.

بر اساس این گزارش، از طریق این سامانه اطلاعات هویتی، شماره حساب، شماره موبایل، آدرس الکترونیکی و اقامت دایمی فرد ثبت می‌شود و از آن به بعد هیچ نهاد مالی نیازی به دریافت مجدد اطلاعات آن سهامدار را ندارد.

سهامداران می‌توانند با مراجعه به سایت www.sejam.ir ثبت نام و احراز هویت سجام را به صورت الکترونیکی انجام دهند.

کد خبر 25162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =