کسری ۲۰۰ هزار میلیارد تومانی در بودجه سال جاری

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: خطای سازمان برنامه و بودجه سبب ایجاد کسری ۲۰۰ هزار میلیارد تومانی در قانون بودجه سال جاری شد.

به گزارش بیداربورس، ناصر موسوی لارگانی با بیان اینکه اقتصاد ایران مبتلا به تورم مزمن شده و باید با افزایش تولید و سرمایه ‌گذاری آن را مهار کرد در جلسه مجلس، گفت: سازمان برنامه و بودجه در بودجه سال جاری با اشتباه در میزان درآمدها، موجب کسری بزرگ حداقل ۲۰۰ هزار میلیارد تومانی در قانون بودجه سال جاری شد.

وی افزود: کسری عظیم این چنینی واضحا موج تورمی به همراه دارد. زیرا دولت برای پرداخت حقوق کارکنان ناچار به استقراض از بانک مرکزی خواهد شد که این به معنای چاپ پول و تورم بیشتر است.

این نماینده ادامه داد: دلیل بروز این اشکالات این است که سازمان برنامه و بودجه نتوانسته به تدوین یک لایحه بودجه مبتنی بر واقعیات اقتصاد ایران اقدام کند و روی کاغذ درآمدها و هزینه‌ها را برابر می‌کنند اما در عمل کسری رخ می‌دهد.

موسوی لارگانی با بیان اینکه در سایر وزارتخانه‌ها مشکلات وجود دارد، توضیح داد: مثلا با این مسیر ارزان‌ترین خودروهای ایران به ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان می‌رسد و سفته بازی رویه بازار طلا، ارز و مسکن می‌شود.

کد خبر 25326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =