مدیران سایپا و ایران‌خودرو به سازمان بازرسی فراخوانده شدند

سازمان بازرسی کل کشور اعلام کرد که مدیران سایپا و ایران‌خودرو به این سازمان فراخوانده شدند.

به گزارش بیداربورس، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بازرسی کل کشور، در پی نابسامانی بازار خودرو طی هفته‌های گذشته، مدیران دو شرکت خودروساز بزرگ کشور، معاون صنایع و حمل‌ونقل وزیر صمت، رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران «ایدرو»، رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، نماینده شورای رقابت و … به سازمان بازرسی کل کشور فراخوانده شدند.

در این نشست سه‌ساعته، معاون نظارت و بازرسی امور تولیدی سازمان بازرسی پس از شنیدن سخنان مدیران عامل شرکت‌های خودروساز، معاونان وزیر صمت و استادان دانشگاه و صاحب‌نظران حوزه خودرو، اظهار کرد: شورای رقابت باید در سریع‌ترین زمان ممکن به وظیفه قانونی خود درباره قیمت‌گذاری خودرو عمل کند.

وی با تاکید بر ادامه روند عرضه خودرو با روش قرعه‌کشی تصریح کرد: عرضه خودرو از سوی ایران‌خودرو و سایپا باید به همان روال گذشته که تا دو ماه قبل انجام می‌شد، ادامه یابد تا تکلیف عرضه خودرو در بورس کالا مشخص شود. اگر عرضه خودرو در بازار بورس کالا مبنای قانونی داشته باشد، باید به نحوی استمرار یابد که منافع مصرف‌کننده تامین شود. بنابراین باید به‌دنبال راهکارهایی بود که عرضه خودرو در بورس کالا پایانی برای سفته‌بازی و دلال‌بازی در این حوزه باشد.

وی با اشاره به افزایش غیرمنطقی قیمت خودرو طی هفته‌های گذشته تاکید کرد: جامعه از وضعیت قیمت خودرو راضی نیست و دستگاه‌های اجرایی در این حوزه باید به افکار عمومی پاسخگو باشند. در این جلسه به شورای گسترش اعلام شد که نسبت‌به انجام وظیفه قانونی خود در زمینه تعیین تکلیف قیمت خودروها اقدام کند.

کد خبر 25421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =