کاهش زیان انباشته و بزرگ‌ترین عرضه محصولات ایران خودرو به دو روش

مدیرعامل ایران خودرو با اشاره به اثر عرضه خودرو در بورس کالا در کاهش زیان انباشته از بزرگترین پیش فروش محصولات با دو روش پیش فروش و لیزینگ خبر داد.

به گزارش بیدار بورس، مهدی خطیبی درباره گلایه‌های تاخیر در تحویل خودروهای پیش فروش شده و فروش فوری گفت: در ۷ سال گذشته هیچ گاه آمار تعهدات ایران خودرو این قدر پایین نبود. آمار کنونی تعهدات ۲۲۰ هزار دستگاه است که در مقایسه با تولید سال در یک دهه اخیر، نسبت تعهدات به تولید به میزان فعلی پایین نبود.

وی افزود: معوقات تحویل آنچنانی وجود ندارد فقط خودرو تارا ۳ ماه پیش در حوزه تامین فرمان برقی مشکل داشت که معوق شد. مجموع تارا دستی و اتومات معوق ۲.۷ هزار دستگاه است. بنابراین خودروها به موقع تحویل داده می‌شود. ممکن است یک هفته تا ۱۵ روز زمان تحویل تغییر کند اما به موقع تحویل می‌شود.

این مقام مسئول در خصوص کاهش زیان انباشته با عرضه خودرو در بورس توضیح داد: هر سیاستی که منجر به نجات از فروش کمتر از قیمت تمام شده شود به موضوع زیان انباشته کمک می‌کند و بورس یکی از این راه‌ها است. از ابتدای عرضه خودرو در بورس یعنی آذر ماه تا یکشنبه هفته جاری، ۱۸ هزار دستگاه عرضه شده و کماکان عرضه‌ها و فروش‌ها در طرح‌های جوانی جمعیت و خودروهای فرسوده وجود دارد.

خطیبی ادامه داد: قرعه‌کشی به جز طرح جوانی جمعیت و خودروهای فرسوده همچنان برای محصولات سورن، پژو ۲۰۶ و پژو پارس انجام می‌شود. با اخذ مجوز از وزارت صنعت، ظرف چند روز آینده شاهد بزرگترین پیش فروش محصولات خواهیم بود. این طرح کاملا جدید است و بخشی از قیمت خودرو بصورت پیش فروش دریافت می‌شود و موقع تحویل مبلغ باقی مانده لیزینگ می‌شود. این طرح برای مشتریان واقعی است که می‌تواند آرامش مطلوبی به بازار دهد.

به گفته وی، اسفند سال گذشته قرار بود تولید سال جاری خودروسازان از جمله ایران خودرو ۵۰ درصد در مقایسه با سال قبل افزایش داشته باشد. تولید فعلی بیش از ۴۸۱ هزار دستگاه است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۵۱ هزار دستگاه معادل ۴۸ درصد بیشتر شده است. بنابراین در شاخص‌ های تولید، صدور فاکتور یا فروش و تحویل این نسبت رعایت شده و در وضعیت بسیار مناسبی نسبت به سال قبل قرار دارد.

کد خبر 25442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =