طرح مالیات بر سوداگری به صحن مجلس برمی‌گردد

علیرضا شهبازی گفت: برخی مواد این طرح به کمیسیون برگشت تا کار کارشناسی بیشتری بر روی آن صورت گیرد و مجدداً برای تصویب به صحن ارسال شود.

به گزارش بیدار بورس،  علیرضا شهبازی، عضو کمیسیون برنامه‌ و بودجه مجلس شورای اسلامی با حضور در رادیو گفت‌وگو؛ در خصوص «طرح مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی» گفت: پشت این طرح، منطق و دلایلی وجود دارد که به اعتقاد همه صاحب‌نظران و کارشناسان می‌تواند در کاهش دلالی‌ها مؤثر باشد.

وی افزود: مواد این طرح ظرف چند روز گذشته در مجلس ارائه شد و البته پیشنهادها و انتقاداتی هم وجود داشت که در نهایت برخی مواد این طرح به کمیسیون برگشت تا کار کارشناسی بیشتری بر روی آن صورت گیرد و مجدداً وارد صحن شود.

عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس متذکر شد: فقط کسانی که خریدوفروش آن‌ها در راستای سوداگری و دلالی است و درآمدهای آن‌چنانی دارند شامل این مالیات می‌شوند نه کسانی که برای زندگی خود یک ماشین و مسکن خریداری کرده و قصد فروش دارند.

شهبازی در توضیح بیشتر این طرح افزود: کسانی که به دنبال دلالی و خریدوفروش دلار و ارز و طلا و خودرو و مسکن هستند به هر صورت کار خودشان را انجام می‌دهند و در این میان حداقل باید مالیات خود را هم بپردازند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: باید تلاش کنیم انگیزه و رغبت مردم به بازارهای مولد چون بازار سرمایه و سهام افزایش پیدا کند و اعتماد مردم بازگردد.

کد خبر 25508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =