بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا کوچک شد

حدود ۴۰ درصد از شرکت‌های آلمانی انتظار کاهش تولید در سال ۲۰۲۳ را دارند.

به گزارش بیداربورس، نظرسنجی موسسه اقتصادی آلمان (IW) نشان داد که از هر ۱۰ شرکت آلمانی، چهار شرکت انتظار دارند تجارت در سال ۲۰۲۳ کاهش یابد و هزینه‌های بالای انرژی، مشکلات زنجیره تامین و ادامه جنگ در اوکراین را مقصر دانستند.

خطر کمبود گاز در فصل زمستان ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۳ دیگر مانند تابستان ۲۰۲۲ نیست و قیمت انرژی نیز از آن زمان کاهش یافته است. با این حال، نمی‌توان اختلالات تولید را رد کرد. علاوه بر این، تنها در طول سال ۲۰۲۳ مشخص خواهد شد که چگونه می‌توان گاز و انرژی گسترده‌ای را برای زمستان آینده ایجاد کرد و میزان اختلالات احتمالی ممکن است در سال ۲۰۲۳ رخ دهد.

نظرسنجی از حدود ۲۵۰۰ شرکت نشان داد که حدود یک سوم شرکت‌ها انتظار دارند تولید راکد شود و سه ماهه باقی مانده رشد تجارت را پیش‌بینی می‌کند.

پیش‌بینی می‌شود اقتصاد آلمان، بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا، در سال آینده ۰.۳ درصد کوچک شود که طبق گفته صندوق بین‌المللی پول، بیشترین کاهش در میان کشورهای گروه هفت است که از توقف ناگهانی جریان گاز از روسیه، تامین‌کننده اصلی سابق این کشور، آسیب دیده است.

بر اساس گزارش رویترز، چشم‌انداز به ویژه در بخش ساخت‌وساز آلمان تیره و تار است؛ جایی که بیش از نیمی از شرکت‌های مورد بررسی توسط IW انتظار کاهش تولید دارند و تنها ۱۵ درصد پیش بینی تجارت بیشتر را دارند. این تصویر در صنعت نیز روشن نیست که ۳۹ درصد از شرکت‌های مورد بررسی کاهش را پیش‌بینی کردند که ناشی از ارزیابی محتاطانه در صنایع مصرف‌کننده و پایه است.

کد خبر 25654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =