تنها مسیر شفاف و رقابتی عرضه خودرو، بورس کالاست

بهروز محبی نجم‌آبادی، عضو شورای رقابت با اعلام حمایتش از عرضه خودرو در بورس کالا گفت: برخی تلاش می‌کنند مطالبات نمایندگان مجلس از شورای رقابت و خودروسازان را به‌عنوان مخالفت با بازار سرمایه جا بزنند؛ حال آنکه چنین نیست. با توجه به عرضه خودرو در بورس کالا و اتفاقات مثبتی که افتاد، باید از این بازار حمایت و به صورت جدی از این فرصت استفاده کرد.

به گزارش بیداربورس، بهروز محبی نجم‌آبادی، عضو شورای رقابت و نماینده مجلس ضمن اعلام موافقت خود با عرضه خودرو در بورس کالا به پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا) گفت: با توجه به عرضه خودرو در بورس کالا و اتفاقات مثبتی که افتاد، باید از این بازار حمایت و به صورت جدی از این فرصت استفاده کرد.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس اظهار کرد: ۱۱ نماینده مجلس به شورای رقابت نامه نوشته و دو مطالبه از کمیته خودرویی شورای رقابت داشتند. اولین مطالبه به قیمت پایه خودرو بازمی‌گردد و دومین مطالبه این است که وقتی در بازار شبه رقابتی معامله‌ای به نفع خودروساز در جریان است، هیچ دولتی در دنیا اجازه نمی‌دهد که سود کامل را خودروساز ببرد. بنابراین معتقدیم که باید ردیف مشخصی را تعریف کرد و آن مبلغ را برای عموم مردم خرج کرد.

این عضو شورای رقابت با بیان اینکه بعضی تلاش می‌کنند این دو مطالبه را به‌عنوان مخالفت با بازار سرمایه جا بزنند، گفت: چنین نیست که مخالفتی با بازار سرمایه یا بورس کالا وجود داشته باشد. کسی مخالف بازار سرمایه و عرضه خودرو در بورس نیست. قطعا ما از عرضه خودرو در بورس کالا حمایت خواهیم کرد. تنها مطالبه ما تعیین تکلیف مسائل مذکور است. اتفاقا ما معتقدیم که تنها مسیر شفاف و رقابتی عرضه خودرو در بورس کالاست.

وی در پایان خاطرنشان کرد: توقف کمیته خودرویی ممکن است به بازار سرمایه آسیب بزند و این کمیته باید هر چه سریع‌تر تصمیم بگیرد.

کد خبر 25860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =