بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا رنگ خوشی می بیند

داده‌ها نشان داد که قیمت‌های تولیدکننده آلمان در دسامبر با سرعت کمتری نسبت به ماه قبل افزایش یافت زیرا تورم در بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا کاهش یافت که تا حدی به دلیل کاهش قیمت انرژی است.

به گزارش بیداربورس، اداره آمار فدرال آلمان گزارش داد که قیمت تولید محصولات صنعتی در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته ۲۱.۶ درصد افزایش یافته است، در حالی که انتظار تحلیلگران برای کاهش این نرخ از ۲۸.۲ درصد در نوامبر به ۲۰.۸ درصد رسیده است.

قیمت‌ها در مقایسه با ماه قبل،  ۰.۴ درصد کاهش یافت و کمتر از اجماع برای افت ۱.۲درصدی بود. این سومین سقوط ماهانه متوالی بود زیرا قیمت انرژی کاهش یافت. کاهش ماهانه در دسامبر به دلیل کاهش یک درصدی هزینه‌های انرژی بود.  قیمت انرژی در ماه نوامبر، ۹.۶ درصد نسبت به اکتبر کاهش یافته بود.

شاخص قیمت تولیدکننده آلمان در ماه‌های آگوست و سپتامبر به ۴۵.۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رسید که از آن زمان روند نزولی وجود داشته است.

یک منبع به رویترز با استناد به پیش‌نویس گزارش اقتصادی سالانه خود گفت: انتظار می‌رود دولت آلمان در اواخر این ماه پیش‌بینی تورم خود را برای سال ۲۰۲۳ از هفت درصد به ۶ درصد کاهش دهد. در کل سال ۲۰۲۲، قیمت تولیدکننده محصولات صنعتی ۳۲.۹ درصد نسبت به سال ۲۰۲۱ افزایش یافته است.

کد خبر 26036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =