تلاش بازارساز برای کنترل نرخ ارز

هراس معامله‌گران بنیادی از تشدید تنش‌های بین‌المللی را می¬توان یکی از مهم‌ترین عواملی دانست که تقاضای احتیاطی را در بازار فعال نگه داشته و همین موضوع موجب شده که دلار دچار افت معناداری نشود. از نگاه برخی فعالان، کاهش نوسانات دلار و همچنین پایین آمدن حجم معاملات در بازار اسکناس آمریکایی پیام معناداری به برخی بازیگران ارزی مخابره کرده که فعلا خرید و فروش خاصی را انجام ندهند. البته از نگاه برخی تحلیلگران ارزی تداوم بازداشت دلالان ارزی در چند وقت اخیر هم باعث شده سطح احتیاط معامله¬گران بیشتر شود و رئیس پلیس پایتخت از دستگیری ۱۹۸ نفر از افراد موسوم به «دلالان و اخلاگران بازار ارز» در هفته‌های اخیر خبر داده است. برخی فعالان بازار محدوده فعلی قیمت دلار را حاصل تلاش‌های بازارساز می‌دانند و معتقدند،‌ هدف نهاد پولی کشور، نگه داشتن قیمت در همین محدوده است.

به گزارش بیداربورس هراس معامله‌گران بنیادی از تشدید تنش‌های بین‌المللی را می¬توان یکی از مهم‌ترین عواملی دانست که تقاضای احتیاطی را در بازار فعال نگه داشته و همین موضوع موجب شده که دلار دچار افت معناداری نشود. از نگاه برخی فعالان، کاهش نوسانات دلار و همچنین پایین آمدن حجم معاملات در بازار اسکناس آمریکایی پیام معناداری به برخی بازیگران ارزی مخابره کرده که فعلا خرید و فروش خاصی را انجام ندهند. البته از نگاه برخی تحلیلگران ارزی تداوم بازداشت دلالان ارزی در چند وقت اخیر هم باعث شده سطح احتیاط معامله¬گران بیشتر شود و رئیس پلیس پایتخت از دستگیری ۱۹۸ نفر از افراد موسوم به «دلالان و اخلاگران بازار ارز» در هفته‌های اخیر خبر داده است. برخی فعالان بازار محدوده فعلی قیمت دلار را حاصل تلاش‌های بازارساز می‌دانند و معتقدند،‌ هدف نهاد پولی کشور، نگه داشتن قیمت در همین محدوده است.
اما با افزایش نرخ دلار تا ۴۴ هزار و ۲۰۰تومان در روز جاری به نظر میرسد تلاش بازارساز چندان موفق نبوده و فنر دلار دوباره با اخبار اخیر در خصوص قرار گرفتن سپاه پاسداران در گروه تروریستی از سوی پارلمان اروپا از جا در رفته و روند صعودی به خود گرفته است.

*معامله دلار هرات روی ۴۳.۴۵۰ تومان 
دلار هرات که روز معاملاتی گذشته در کانال  ۴۲ هزار تومان داد و ستد می‌شد امروز با مقداری افزایش به ۴۳ هزار و ۴۵۰ تومان رسیده است. 

دلار صرافی ملی روی ۳۹ هزار تومان 
دلار صرافی ملی هم امروز در تابلو با نرخ ۳۹.۹۲۲ تومان به فروش گذاشته شده است. 

*تداوم رشد نرخ دلار در معاملات بازار توافقی
امروز در آغاز به کار فعالیت بازار توافقی ارز، دلار آمریکا با نرخ ۳۹ هزار تومان با حجم ۵۱ هزار معامله شد.

*دلار نیمایی در کانال ۲۸ هزار تومان
طبق دستور رییس کل بانک مرکزی دلار نیما روی ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان تثبیت شده است. 

*دلار آزاد در کانال ۴۴ هزار تومان 
دلار بازار آزاد امروز با رشدی که داشت وارد کانال کم سابقه ۴۴ هزار و  ۳۰۰ تومان شد. 

*از دلار فردایی چه‌خبر؟
دلار فردایی حدود ۱۰۰ تومان از دلار نقدی جلوتر است و ۴۴ هزار و ۴۰۰ تومان قیمت خورده است. 

منبع: بیدار بورس
کد خبر 26063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =