طرح «مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی» در دستورکار مجلس است

رئیس کمیته دیوان محاسبات و امور مالی مجلس گفت: طرح مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی که در مجلس در حال بررسی است به کاهش تورم و جلوگیری از دلالی و افزایش وصولی مالیات کمک بسزایی خواهد کرد.

به گزارش بیدار بورس، علیرضا شهبازی، رئیس کمیته دیوان محاسبات و امور مالی و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در برنامه «گفت‌وگوی اقتصادی» رادیو گفت‌وگو درمورد چالش‌های شکاف نظام مالیاتی گفت: با توجه به اشکالاتی در راستای قوانین مالیاتی وجود داشت مجلس یازدهم از ابتدا اقداماتی را انجام داد؛ به خصوص در حال حاضر که برای جلوگیری از سوداگری و سفته بازی، طرحی را در دستور کار دارد.

وی با بیان اینکه اصلاح ساختار مالیاتی کشور می‌تواند موانع و اشکالات را برطرف کند افزود: سازمان امور مالیاتی در سال‌های جاری بهتر از گذشته عمل کرده است.

رئیس کمیته دیوان محاسبات و امور مالی مجلس تصریح کرد: دولت و سازمان امور مالیاتی به این سمت حرکت کردند که نواقص مالیاتی را برطرف کنند و از طرف دیگر طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی نیز که در مجلس در حال بررسی است به کاهش تورم و جلوگیری از دلالی و افزایش وصولی مالیات کمک بسزایی خواهد کرد.

شهبازی گفت: یکی از وظایف قوه مقننه بحث قانون گذاری و نظارت است تا ارزیابی را در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه مالیاتی داشته باشند و طرح سوال و تذکر از وزرا و سازمان امور مالیاتی نیز در همین راستاست.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خاطرنشان کرد: متأسفانه عدم هماهنگی بین وزارت مسکن و شهرسازی و سازمان امور مالیاتی موجب شده که قانون «مالیات بر خانه‌های خالی» به درستی اجرا نشود؛ درصورتی که اجرای این قانون می‌توانست به کاهش قیمت مسکن منجر شود.

کد خبر 26148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =