۲.۵ میلیون قرارداد آتی در بورس کالا دست به دست شد

در ۱۰ ماهه امسال نزدیک ۲ میلیون و ۴۷۶ هزار قرارداد آتی به ارزش ۱۴ همت در بورس کالا دست به دست شد که به لحاظ ارزش، افزایش ۶.۳ درصدی را نسبت به مدت مشابه پارسال تجربه کرد. از این میزان قرارداد، ۳۳۶ هزار و ۲۵۰ قرارداد به ارزش نزدیک ۲.۳ همت مربوط به ماه دی بود.

به گزارش بیدار بورس، ارزش معاملات بازار قراردادهای آتی بورس کالای ایران تا پایان دی امسال از ۱۴ همت (هزار میلیارد تومان) فراتر رفت. حجم قراردادهای منعقده در بازار آتی نیز ۲ میلیون و ۴۷۵ هزار و ۹۳۱ قرارداد بود و از این میزان، ۳۳۶ هزار و ۲۵۰ قرارداد به ارزش نزدیک ۲.۳ همت مربوط به دی بود.

در جریان معاملات دی، تعداد ۲۴۳ هزار و ۱۷۰ قرارداد آتی زعفران نگین منعقد شد و ارزش بیش از ۹۰۷ میلیارد تومانی برای آن به ثبت رسید. معامله گران این تعداد قرارداد را در ۴ سررسید دی و اسفند ۱۴۰۱ و اردیبهشت و تیر ۱۴۰۲ منعقد کردند.

این گزارش می‌افزاید: انعقاد ۸۶ هزار و ۸۵۸ قرارداد آتی صندوق طلا در ۲ سررسید بهمن ۱۴۰۱ و فروردین ۱۴۰۲ نیز ارزش بیش از هزار و ۳۴۹ میلیارد تومانی را در بازار به ثبت رساند.

بر این اساس در ۲ سررسید تحویل بهمن و دی امسال نیز ۶ هزار و ۲۲۲ قرارداد آتی نقره در بازار منعقد شد و ارزش بیش از ۱۷ میلیارد و ۹۶۷ میلیون تومان برای آن به ثبت رسید.

تا پایان دی و در ۱۰ ماهه نخست امسال نیز در مجموع یک میلیون و ۹۳۹ هزار و ۲۹۱ قرارداد آتی زعفران به ارزش بیش از ۷.۹ هزار میلیارد تومان (همت) منعقد شد.

همچنین ۴۷۹ هزار و ۹۵۵ قرارداد آتی صندوق طلا به ارزش ۶ هزار میلیارد تومان منعقد شد و معاملات قرارداد آتی نقره نیز به انعقاد ۵۶ هزار و ۶۸۵ قرارداد به ارزش بیش از ۱۱۸ میلیارد تومان منجر شد.

۲.۵ میلیون قرارداد آتی در بورس کالا دست به دست شد

کد خبر 26169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =