میزان دارایی بلوکه شده روسیه فاش شد

همسایه روسیه میزان دارایی‌های مسدود شده روس‌ها را فاش کرد.

به گزارش بیداربورس به نقل از بیزنس، پیا ساریوارا، سخنگوی وزارت خارجه فنلاند گفت: دارایی‌های روسیه را تحت تحریم‌های مرتبط با اوکراین به ارزش ۱۸۷ میلیون یورو (۲۰۳ دلار) مسدود کرده است.

به گفته ساریوارا، این دارایی ها شامل اموال ارزشمند مختلف متعلق به شهروندان روسیه به ویژه، املاک، سهام، اتومبیل، قایق‌های تفریحی و هواپیماست.

وزارت بازیابی بدهی‌ها با دارایی‌های مسدود شده سر و کار دارد و در حال حاضر، این وزارتخانه دارایی‌های مسدود شده خود را به مبلغ ۱۸۷ میلیون یورو اعلام کرده است.

به تازگی شبکه تلویزیونی فنلاند گزارش کرد که مسدود کردن هلدینگ‌های روسی ده‌ها سازمان را تحت تاثیر قرار داده اما تعداد دقیق آن مشخص نشده است.

گزارش‌های رسانه‌ها حاکی از آن است که دولت دارایی‌های یک شعبه محلی غول فناوری روسی یاندکس (Yandex)، دارایی تفرجگاه فنلاندی Langvik متعلق به تاجر روسی رومن روتنبرگ و ۲۲.۵ درصد از سهام هلسینکی هالی، متعلق به میلیاردر روسی، گنادی تیمچنکو را مسدود کرد.

در ماه اکتبر، وزارت دفاع فنلاند گفت که اگر چنین اقدامی برای امنیت کشور مهم تلقی شود، مقامات در مورد مصادره منابع گفت‌وگو می‌کنند.

بر اساس برآوردها، در مجموع حدود ۳۰۰ میلیارد یورو از ذخایر فارکس روسیه و حدود ۱۹ میلیارد یورو از دارایی‌های خصوصی متعلق به روس‌ها در اتحادیه اروپا تحت تحریم‌های مرتبط با اوکراین مسدود شده است.

پارلمان اروپا این هفته قطعنامه‌ای غیر الزام‌آور را تصویب کرد که خواستار استفاده از این منابع برای بازسازی اوکراین شد. با این حال، بروکسل هنوز مکانیسم قانونی برای چنین اقدامی ندارد. مسکو مسدود کردن دارایی های خود را «سرقت» می داند و بارها خواستار آزادی آنها شده است.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اخیرا هشدار داده است که هرگونه تلاش برای گرفتن منابع مالی متعلق به روسیه و هدایت آنها به اوکراین، روسیه را مجبور به اعمال تدابیر تلافی‌جویانه خواهد کرد.

کد خبر 26183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =