سنگ اندازی‌ شایسته نیست/ خودرو در بورس می‌ماند

یک کارشناس بازار سرمایه با انتقاد از نامه شورای رقابت مبنی توقف عرضه خودرو در بورس کالا گفت: قبلا هم شاهد چنین اتفاقاتی درمورد سایر کالاها بودیم؛ خودرو هم مانند این کالاها در بورس می‌ماند اما چنین مباحثی به اعتماد عمومی ضربه وارد می‌کند.

به گزارش بیداربورس همایون دارابی، با تاکید بر اینکه نامه شورای رقابت مبنی بر توقف عرضه خودرو در بورس کالا منطقی نیست، اظهار کرد: در طول هفته‌های اخیر شاهد تاثیرات مثبت عرضه خودرو در بورس کالا بودیم؛ تاثیراتی که هم به نفع مردم بود و هم به نفع خودروساز و هم به نفع دولت؛ بنابراین این کشمکش به نفع صنایع و بازار سرمایه نیست.

وی با بیان اینکه اقتصاد کشور نیازمند تصمیمات قاطع است، عنوان کرد: تصمیمات ضدونقیض به اقتصاد آسیب می زند. همانطور که وزیر اقتصاد و رئیس سازمان بورس تاکید دارند تصمیم‌گیری درمورد عرضه خودرو در بورس کالا بر عهده شورای عالی بورس بوده و شایسته نیست وقتی چنین نهادی تصمیم‌گیری کرده است، مورد تردید دستگاه دیگری قرار بگیرد.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به تاریخچه عرضه برخی محصولات در بورس کالا، گفت: این اتفاقات در گذشته درمورد فولاد، پتروشیمی و سیمان هم افتاد و سنگ اندازی‌هایی صورت گرفت اما در نهایت عرضه ادامه یافت و موفق هم بود. خودرو هم مانند این کالاها در بورس کالا می‌ماند و تاثیر مثبت خود را می‌گذارد. اما چنین برخوردهایی شایسته نیست و به افکار عمومی آسیب وارد می‌کند.

بر اساس این گزارش، شورای رقابت در نامه‌ای به رئیس سازمان بورس کلیه محصولات ایران خودرو و سایپا به جز "هایما" و "تارا" را انحصاری اعلام کرد. طبق این نامه، خودروهای "شاهین"، "دنا" و "پژو ۲۰۷" باید از بورس کالا خارج شوند، چراکه این عرضه که به نوعی لاتاری خودرو است باید متوقف شود. این درحالی است که وزیر اقتصاد اعلام کرد شورای عالی بورس باید در این مورد تصمیم‌گیری کند.

کد خبر 26216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =