۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۱
ریزش شغل در فورد

اتحادیه کارگری آلمان (IG Metall) اعلام کرد که فورد قصد دارد تا ۳۲۰۰ شغل را در سراسر اروپا کاهش دهد و برخی از کارهای توسعه محصول را به ایالات‌متحده منتقل کند و در صورت ادامه این کاهش، باعث اختلال در این خودروساز در سراسر قاره خواهد شد.

به گزارش بیداربورس، این اتحادیه گفت که این شرکت می‌خواهد تا ۲۵۰۰ شغل در توسعه محصول و تا ۷۰۰ شغل در نقش‌های اداری را حذف کند که  آلمان بیشترین تأثیر را خواهند داشت.

سخنگوی فورد در آلمان با اشاره به بیانیه‌ای در روز جمعه که در آن گفته شد تغییر به سمت تولید خودروهای الکتریکی به تغییرات ساختاری نیاز دارد، از اظهار نظر اجتناب کرد و تا زمانی که برنامه‌ها نهایی نشود، چیز بیشتری نمی‌گوید.

سخنگوی دفتر مرکزی این خودروساز در میشیگان گفت که مذاکرات با شوراهای کارگری آلمان ادامه دارد و این شرکت باید با انتقال به خودروهای الکتریکی رقابتی تر باشد. فورد سال گذشته از سرمایه‌گذاری دو میلیارد دلاری برای توسعه تولید در کارخانه خود در کلن خبر داد تا یک مدل تمام الکتریکی برای بازار انبوه تولید کند.

بر اساس گزارش رویترز، این خودروساز که حدود ۴۵ هزار کارمند در اروپا دارد، در حال برنامه‌ریزی هفت مدل جدید الکتریکی در منطقه، یک سایت مونتاژ باتری در آلمان و یک سرمایه‌گذاری مشترک تولید سلول‌های نیکل در ترکیه به عنوان بخشی از یک حرکت بزرگ خودروهای الکتریکی در این قاره است.

کد خبر 26225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =