عرضه اولیه گروه صنعتی انتخاب الکترونیک آرمان

گروه صنعتی انتخاب الکترونیک آرمان  در روزهای آینده به جمع  بازار سرمایه اضافه میشود، ارزش کل شرکت ۲۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان است که براساس برآورد تامین سرمایه لوتوس پارسیان ارزش هر سهم  ۲ هزار و ۳۷۲ تومان برآورد شده است. 

به گزارش بیداربورس محمد حسین فهیمی مدیرعامل شرکت  گروه صنعتی انتخاب الکترونیک آرمان در نشست خبری عرضه اولیه سهام شرکت گفت:  گروه صنعتی انتخاب از سال ۱۳۶۸ فعالیت خود را آغاز و تا امروز بیش از ۴۰ سال فعالیت در این حوزه داشته است. 
وی افزود: عمده تغییرات این شرکت در حوزه تحقق و ایجاد زنجیره ارزش تولید و تمرکز بر تعمیق ساخت داخل بوده و به عنوان بزرگترین تولید کننده لوازم خانگی در سطح کشور، امروزه حدود ۶ میلیون خانواده از وسایل این گروه استفاده میکنند. 

رشد ۸ برابری در سهم بازار 
در ادامه این نشست محمدرضا عنوانی، عضو هیأت‌مدیره و معاون کسب‌وکار گروه صنعتی انتخاب برندهای اسنوا، دوو و بوست را ترکیب برندهای شرکت اعلام و بیان کرد: مقایسه نسبت تولید صنعت لوازم خانگی و انتخاب در سال ۱۴۰۰ نسبت به ۹۷ حکایت از رشد ۲برابری حجم بازار  دارد. در این بین سهم بازار انتخاب با رشدی حدود  ۸ برابری،  پیشران این صنعت بوده است.
وی افزود: در حال حاضر بزرگترین مجهزترین و بروز ترین تولید قطعه در داخل کشور در اختیار گروه انتخاب است. از این روی در سال گذشته با افتتاح خط جدید تولید یخچال توانستیم توان تولید یخچال را به روزی ۳۰۰۰ دستگاه و ظرفیت تولید اجاق گاز را به ۳۰۰ دستگاه در روز برسانیم.
عنوانی اضافه کرد: اکنون حجم کل بازار لوازم خانگی جهان ۵۶۰ میلیارد دلار بوده که حدود ۶ میلیارد آن متعلق به ایران است. 

رشد ۴۰درصدی در فروش 
این مدیر مسئول ادامه داد: در حال حاضر  شرکت ۲۱درصد از سهم تولید محصولات برودتی ، ۴۳ درصد از سهم تولید تلویزیون  و ۱۴درصد از محصولات گازسوز کشور را داراست و در تلاش برای صادرات ۲۰درصد از محصولات به عراق، روسیه، آسیایی میانه و حاشیه خلیج فارس است. 
عنوانی افزود: حجم فروش این گروه در سال میلادی گذشته ۲ میلیون دستگاه بوده  که رشد ۴۰ درصدی  نسبت به سال گذشته را به ثبت رسانده است.

سود خالص ۲۱۸۰ میلیارد تومانی 
در ادامه این نشست، اصغر قربانی معاون مالی و عضو هیئت مدیره در خصوص شرایط مالی شرکت گفت:   سرمایه شرکت از یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان در ۱۳۷۰ به یک هزار میلیارد تومان رسیده است. در سال مالی ۱۴۰۰ سود خالص ۲۱۸۰ میلیارد تومان بوده است. از سوی دیگر شرکت توانسته تا خرداد ۱۴۰۱ ۱۴۱۰ میلیارد تومان سودسازی داشته باشد. 
وی با اشاره به پیشبینی درآمد ۴۰ هزار میلیارد تومانی در سال مالی منتهی به ۳۰آذر ۱۴۰۱، گفت: در حال حاضر نسبت سود عملیاتی ۱۶درصد است که بعد از  تسعیر هزینه‌ها نسبت سود خالص ۱۱ درصد میشود.

منبع: بیدار بورس
کد خبر 26327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =