جزئیات عرضه اولیه "انتخاب" در فرابورس

ارزش کل گروه صنعتی انتخاب الکترونیک آرمان، ۲۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان و قیمت هر سهم ۲ هزار و ۳۷۲ تومان برآورد شده است. همچنین سال مالی هلدینگ انتخاب ۳۰ آذر ۱۴۰۱ است و صورت‌های مالی ۱۲ ماهه این مجموعه تا پایان بهمن منتشر خواهد شد. جزئیات و زمان عرضه اولیه این نماد مطابق اطلاعیه‌های فرابورس اطلاع‌رسانی می‌شود.

به گزارش بیدار بورس از سنا،  محمدحسین فهیمی، مدیرعامل گروه صنعتی انتخاب الکترونیک آرمان در نشست خبری عرضه اولیه سهام این شرکت در فرابورس، اظهار کرد: این شرکت بیش‌از ۴۰ سال در صنعت لوازم خانگی فعالیت می‌کند و فعالیت‌های تولیدی آن از سال ۶۸ رقم خورده است.

فهیمی تشریح کرد: توجه به r&d (تحقیق و توسعه) یکی از رویکردهای اصلی این گروه صنعتی بوده و به‌دنبال این موضوع تمامی پلتفرم‌ها بومی بوده است. محصولات گروه صنعتی انتخاب الکترونیک در قالب سه برند اسنوا، بوست و دوو عرضه می‌شود.

وی با اشاره به راندمان عملکرد این شرکت، بیان کرد: حدود ۶ میلیون خانوار ایرانی محصولات ما را استفاده می‌کنند و بین ۱۸ الی ۲۴ میلیون نفر از آحاد مردم از خدمات گروه صنعتی انتخاب الکترونیک آرمان بهره‌مند هستند.

مدیرعامل گروه صنعتی انتخاب الکترونیک آرمان اضافه کرد: حجم کل بازار لوازم خانگی جهان ۵۶۰ میلیارد دلار بوده که ۶ میلیارد از این حجم متعلق به بازار ایران است.

فهیمی افزود: حجم تولیدات لوازم خانگی در سال ۱۴۰۰ نسبت به ۹۹ حدودا ۸ برابر شده و سهم ما از کل تولید حدود ۲۱درصد بوده است. گروه صنعتی انتخاب الکترونیک آرمان قصد دارد تا ۲۰ درصد محصولات تولیدی خود را به عراق، روسیه، آسیایی میانه و حاشیه خلیج فارس صادر کند.

وی اضافه کرد: گروه صنعتی انتخاب الکترونیک آرمان بر اشتغال‌آفرینی تاکید داشته و در این راستا توانسته ۱۲ هزار و ۷۰۰ نفر به‌طور مستقیم و ۱۲۰ هزار نفر غیرمستقیم اشتغال ایجاد کند. همچنین این مجموعه دارای یک هزار و ۶۹۹ مرکز خدمات پس از فروش است.

مدیرعامل گروه صنعتی انتخاب الکترونیک آرمان تشریح کرد: درآمد عملیاتی این شرکت طی سال مالی گذشته به ۱۶ هزار و ۵۳۳ میلیارد تومان رسیده است و در این بازه زمانی توانسته ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان سود خالص تولید کند. این روند رو به رشد بوده و در سال جاری نیز به حدود ۳ میلیارد تومان سود خالص دست پیدا کرده است.

وی ادامه داد: گروه صنعتی انتخاب الکترونیک آرمان طی سال جاری به ۴۰ هزار میلیارد تومان درآمد رسیده و نسبت تسهیلات به فروش ۹ درصد و حجم تسهیلات شرکت ۹۴ میلیون دلار است. دوره وصول مطالبات حدود ۳۸ روز است.

فهیمی گفت: طبق آخرین برآوردها نرخ رشد قیمت محصولات تا ۱۴۰۵، حدود ۳۰ درصد برآورد شده است و به فراخور آن هزینه تامین مواد اولیه ۳۲ درصد افزایش پیدا خواهد کرد که این موضوع منجر به کاهش حاشیه سود شرکت می‌شود.

** سه هلدینگ زیرمجموعه انتخاب

مجتبی چیت‌ساز، معاون مالی و اقتصادی گروه توسعه سرمایه‌گذاری انتخاب که به‌عنوان نماینده سهامدار عمده حضور یافته بود نیز در این نشست گفت: این مجموعه در ابتدا فعالیت خود را با محصولات لوازم خانگی آغاز کرد و در همین مسیر تولید اجاق گاز، یخچال و همچنین مواد شوینده در راس تولید قرار گرفت. هم‌اکنون بیش از صد محصول متنوع در محصولات لوازم خانگی تولید می‌شود.

وی ادامه داد: این مجموعه همواره توسعه سرمایه‌گذاری در سایر صنایع را مدنظر داشته و به همین منظور نیز تاسیس هلدینگ نفت، گاز، پتروشیمی و مواد نفتی نیز در دستور کار قرار گرفت؛ البته در ابتدا تولید مواد شیمیایی به‌منظور تامین مواد مورد مصرف شرکت‌های زیرمجموعه انجام شد و بعدها این مجموعه پتروشیمی در قالب هلدینگی راه‌اندازی شد. پیش‌بینی می‌شود این هلدینگ طی سال آینده وارد بازار سرمایه شود.

سهامدار عمده مجموعه انتخاب بیان کرد: هلدینگ بین‌الملل ساختمان انتخاب نیز یکی دیگر از زیرمجموعه‌های این شرکت به‌حساب می‌آید که در زمینه‌ مسائل ساختمانی فعالیت دارد؛ این هلدینگ پروژه‌های متعددی را در دست اجرا دارد که برخی از آنها تا ۹۰ درصد نیز تکمیل شده است.

وی افزود: با توجه به نیازی که در صنعت زراعی وجود داشت، مجموعه انتخاب اقدام به تاسیس هلدینگ کشت‌ و صنعت زراعی بوده که طی سه سال گذشته به‌طور عملیاتی فعالیت کرده است.

چیت‌ساز گفت: مجموعه انتخاب توانسته به‌طور حدودی برای ۲۰ هزار نفر در سراسر کشور اشتغال ایجاد کند که از مقدار یاد شده، حدود ۱۳ هزار نفر لوازم خانگی و ۷ هزار نفر در سایر بخش‌ها فعال هستند.

** انتخاب جزء ۱۵ شرکت بزرگ فرابورس خواهد بود

حامد قناعی مدیرعامل شرکت سبدگردان آسمان به‌عنوان بازارگردان سهم انتخاب در این نشست، بیان کرد: شرکت انتخاب جزء ۱۵ شرکت بزرگ فرابورس خواهد بود و از ارزش بازار بالایی برخوردار است، به همین سبب بحث بازارگردانی برای چنین نمادی مهم بوده و به‌دنبال حفظ ارزش واقعی آن هستیم.

قناعی با تاکید بر اینکه سیاست کلی این شرکت و همچنین رکن بازارگردانی، عدم خروج نقدینگی است، گفت: حدود ۱۵ درصد منابع حاصل از عرضه اولیه را در قالب وجه نقد در اختیار بازارگردان قرار خواهند گرفت تا ضمن عمل به تعهدات، این نماد از نقدشوندگی و معاملات خوبی برخوردار باشد.

بنا بر گزارش سنا، ارزش کل شرکت ۲۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان و هر سهم ۲ هزار و ۳۷۲ تومان برآورد شده است. سال مالی هلدینگ انتخاب ۳۰ آذر ۱۴۰۱ است و صورت های مالی ۱۲ ماهه این مجموعه تا پایان بهمن منتشر خواهد شد. جزئیات و زمان عرضه اولیه این نماد مطابق اطلاعیه‌های فرابورس اطلاع‌رسانی می‌شود.

کد خبر 26387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =