فلاحی: قطر حامل پیام آمریکا برای مذاکرات مستقیم با ایران بود

رئیس کمیته هسته‌ای مجلس گفت: آمریکایی‌ها از طریق قطر به ایران پیام داده‌اند که خواستار مذاکره مستقیم با ایران هستند.

به گزارش بیدار بورس، سارا فلاحی رئیس کمیته هسته‌ای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به سفر وزیر امور خارجه قطر به ایران، اظهار داشت: آمریکایی ها پیام های متعددی درباره برگزاری مجدد جلسات مذاکرات را از طریق کشورهای قطر و عمان به ایران داده  و می‌دهند.

وی افزود: آنها هم در زمان ترامپ و هم الان در زمان بایدن دنبال مذاکره مستقیم با ایران هستند و اصلاً به دنبال شراکت با سایر کشورها از جمله اروپا نیستند یعنی به دنبال حل و فصل موضوعات به صورت دو جانبه‌اند. از این رو  از طریق قطر به ایران پیام داده اند که خواستار مذاکره مستقیم با ایران هستند و پاسخ ما هم به آنها این است که ابتدا باید تمام شرایط ایران را برآورده کنند.

رئیس کمیته هسته‌ای مجلس با اشاره به شرایط ایران، تصریح کرد: آمریکا باید تمام ضررهایی که با خروج از برجام بر ایران تحمیل شده را جبران کند و همچنین اگر امتیازهایی از ایران می خواهد باید امتیازهایی که مدنظر ایران است را بدهد؛ زیرا این درست نیست که ایران یک طرفه امتیازهای خواسته شده آمریکا را محقق کند. همچنین آمریکایی ها باید به طور صحیح و درست اعتماد سازی کنند تا مجددا اتفاق دوران ترامپ پیش نیاید.

فلاحی با بیان اینکه به سیاست یک بام دو هوای آمریکایی ها اعتراض کرده ایم، تصریح کرد: پاسخ آمریکایی ها این است که این صحبت ها فقط جنبه داخلی در آمریکا دارد اما ایالات متحده واقعا به توافق با ایران نیازمند است؛ زیرا در شرایط کنونی بیش از پیش جهان به انرژی ایران محتاج است و باید هر چه زودتر انرژی های ایران وارد بازارهای جهانی شود. همچنین آمریکایی ها بیان کردند که برای حل مشکلات منطقه خواستار کمک ایران هستند زیرا آن ها به خوبی می‌دانند که برای حل مشکلات منطقه باید با ایران تعامل داشته باشند.

کد خبر 26531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =