سهم صندوق توسعه از نفت و تزریق ۱۵ هزار میلیارد تومان به بورس تصویب شد

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه از تعیین سهم صندوق توسعه ملی از محل صادرات نفت و میعانات گازی و تزریق ۱۵ هزار میلیارد تومان سهام دولت برای تقویت بورس خبر داد.

به گزارش بیدار بورس، رحیم زارع گفت: سهم صندوق توسعه ملی از محل صادرات نفت و میعانات گازی و خالص صادرات گاز مشخص شد که به موجب آن ۴۰ و ۱۴.۵ درصد سهم وزارت نفت و مناطق نفت خیز کمتر توسعه یافته، ۳ و ۴۲.۵ درصد هم برای بودجه عمومی تا سقف ۶۰۳ هزار میلیارد است. دولت در صورت عدم توانایی در فروش و تامین این مبلغ می‌تواند از حساب ذخیره ارزی استفاده کند.

وی افزود: برای توسعه پالایشگاه آبادان و پرداخت بدهی تا مبلغ ۲۳۰ میلیون یورو مصوب شد که این منابع از محل فروش داخلی این پالایشگاه تامین شود. همچنین در زمینه حمایت از خط اتیلن غرب مصوب شد به ازای هر تن اتیلن ۲.۵ درصد منابع برای حفظ و نگهداری این خط اتیلن منابع در نظر گرفته شود.

این نماینده مجلس ادامه داد: ۱۵ هزار میلیارد تومان سهام دولت در شرکت ها در اختیار صندوق تثبیت بازار سرمایه برای تقویت این بازار قرار می گیرد که این مصوبه کمیسیون تلفیق در راستای حمایت از بازار سرمایه است.

زارع درباره مصوبه کمیسیون درباره قیر هم توضیح داد: پیشنهاد دولت در لایحه بودجه برای تامین قیر مدارس، روستاها، مناطق محروم، راه و بنیاد مسکن، ۱۹ هزار میلیارد تومان بود که این رقم در کمیسیون تلفیق به ۲۵ هزار میلیارد تومان افزایش یافت اما با توجه به عدم ارایه پیشنهادات کمیسیون های تخصصی، احتمال تغییر این مصوبات وجود دارد.

کد خبر 26560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =