۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۳
گردشگری ترکیه رکورد زد

درآمد گردشگری ترکیه در سال ۲۰۲۲ به رکورد ۴۶.۳ میلیارد دلار رسید و این در شرایطی است که کسری تجاری این کشور به بیش از ۱۰۹ میلیارد دلار افزایش یافت.

به گزارش بیداربورس، داده‌های موسسه آمار ترکیه نشان داد که درآمد گردشگران نسبت به سال قبل ۵۳ درصد افزایش یافت و از بالاترین رقم قبلی ۳۴.۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۹ قبل از شیوع بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ گذشت.

داده‌های وزارت گردشگری ترکیه نشان می‌دهد که در سال گذشته مجموعاً ۴۴.۶ میلیون نفر وارد شده‌اند که تنها کمتر از اوج سال ۲۰۱۹ (۴۵.۱ میلیون نفر) است.

محدودیت‌های کووید-۱۹ در سال ۲۰۲۲ متوقف شدند و روس‌ها که بعد از آلمانی‌ها از نظر ورود گردشگر خارجی در رتبه دوم قرار داشتند، تا حدی به دلیل محدودیت‌های پروازی اعمال شده توسط کشورهای غربی به دلیل تهاجم مسکو به اوکراین، به تعداد زیادی وارد شدند.

همچنین تخمین زده می‌شود که صدها هزار روس در سال گذشته به ترکیه نقل مکان کرده‌اند که به عنوان پناهگاه امنی برای سرمایه‌گذاری در خانه‌ها و دارایی‌های دیگر تلقی می‌شود.

بر اساس گزارش رویترز، مهمت ارسوی - وزیر گردشگری ترکیه پیش‌بینی کرد که در سال ۲۰۲۳ درآمد گردشگری ۵۶ میلیارد دلار خواهد بود. داده‌ها نشان می‌دهد که در سه ماهه چهارم، درآمد گردشگری با ۲۲.۲ درصد افزایش به ۱۱.۳۷ میلیارد دلار رسیده است.

کد خبر 26601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =