رشد اقتصادی چین در ۲۰۲۳ فراتر از پیش بینی خواهد بود

صندوق بین المللی پول اعلام کرد: رشد اقتصادی چین در سال مالی پیش رو ۰.۸ درصد بیشتر از پیش‌بینی اکتبر ۲۰۲۲ است.

به گزارش بیداربورس به نقل از شین‌هوا، صندوق بین‌المللی پول در گزارشی جدید از چشم‌انداز اقتصاد جهانی اعلام کرد: پیش‌بینی می‌شود رشد اقتصادی چین در سال ۲۰۲۳ به ۵.۲ درصد برسد که نشان‌دهنده بهبود سرعت رشد است. همچنین رشد جهانی در سال ۲۰۲۲ از ۳.۴ به ۲.۹ درصد در سال ۲۰۲۳ کاهش پیدا کند و سپس به ۳.۱ درصد در سال ۲۰۲۴ برسد.

براساس این گزارش، افزایش نرخ های بانک مرکزی برای مبارزه با تورم و درگیری روسیه و اوکراین همچنان بر فعالیت های اقتصادی تاثیر گذار است. انتظار می رود تورم جهانی در سال ۲۰۲۲ از ۸.۸ به ۶.۶ درصد در سال ۲۰۲۳ و ۴.۳ درصد در سال ۲۰۲۴ کاهش پیدا کند که همچنان بیشتر از سطح قبل از همه گیری کووید ۱۹ حدود ۳.۵ درصد است.

گسترش سریع کووید-۱۹ در چین رشد اقتصادی را در سال ۲۰۲۲ کاهش داد اما بازگشایی‌های اخیر راه را برای بهبودی سریع‌تر از حد انتظار هموار کرده است. انتظار می رود با بازگشایی کامل در سال ۲۰۲۳، رشد اقتصادی در چین افزایش پیدا کند.

ریسک‌ها همچنان به سمت نزولی است اما ریسک‌های نامطلوب رشد جهانی از گزارش اکتبر ۲۰۲۲ تعدیل شده است. با توجه به شرایط سخت‌تر پولی و رشد کمتر که به طور بالقوه بر ثبات مالی و بدهی تأثیر می‌گذارد به کارگیری ابزارهای احتیاطی کلان و تقویت ساختار چارچوب‌های بازپس‌گیری بدهی ضروری است.

کد خبر 26607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =