کنسولگری آلمان در استانبول به دلایل امنیتی بسته شد

کنسولگری آلمان در شهر استانبول ترکیه امروز به دلایل امنیتی بسته و تدابیر امنیتی ویژه در مقابل ساختمان آن برقرار شد.

به گزارش بیدار بورس، شبکه خبری ان.تی.وی ترکیه اعلام کرد که این کنسولگری طی بیانیه‌ای که در صفحه رسمی خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام منتشر کرده، از تعطیلی فعالیت خود به دلایل «امنیتی» از روز نخست فوریه (امروز) خبر داده است.

بنا به اعلام این رسانه، با تعطیلی این کنسولگری، انجام عملیات مربوط به اخذ ویزا و گذرنامه تعطیل شده و تمام قرارهای ملاقات در ساختمان کنسولگری نیز به حالت تعلیق درآمده است.

چند کشور غربی از جمله آلمان، فرانسه، ایتالیا و آمریکا پنج روز پیش، در پی اهانت و سوزاندن قرآن کریم در سه کشور اروپایی به اتباع خود در ترکیه درباره وقوع حملات احتمالی علیه آنها در واکنش به این اقدام موهن هشدار دادند.

سفارت آمریکا در آنکارا نیز در این باره اعلام کرد که ممکن است مکان‌هایی که غربی‌ها در آن تردد می‌کنند، هدف حمله قرار گیرد و به اتباع این کشور توصیه کرد که هوشیار باشند و از حضور در تجمعات خودداری کنند.

«راسموس پالودان» یک شهروند تندرو و اسلام ستیز سوئدی - دانمارکی روز شنبه یکم بهمن ماه در اقدامی موهن، یک نسخه از قرآن را در مقابل ساختمان سفارت ترکیه در پایتخت سوئد سوزاند. او برای این کار خود از مقامات سوئد مجوز گرفته بود.

پس از او، «ادوین واگنسولد» رهبر هلندی گروه راست افراطی موسوم به "اروپاییان میهن پرست علیه اسلامی شدن غرب" (PEGIDA) روز دوشنبه سوم بهمن، یک نسخه از قرآن کریم کتاب مقدس مسلمان را در هلند آتش زد.

این اقدامات موجی از محکومیت‌ها را در سطح جهان بویژه کشورهای مسلمان به دنبال داشته است.

کد خبر 26655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =