بورس کالا مسیر رسیدن به خودروی با کیفیت

محمد خدابخشی با اعلام اینکه رسیدن به خودروی با کیفیت، همراه با قیمت واقعی و شفاف از مسیر بورس کالا میسرتر است، گفت: با توجه به نیاز مردم کشور در خصوص عرضه خودرو با کیفیت و با قیمت واقعی، بهتر است خودرو از طریق بورس کالا عرضه شود و صنعت خودرو کشور نیاز به قیمت‌گذاری دستوری ندارد.

به گزارش بیداربورس محمد خدابخشی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قیمت‌گذاری دستوری متضرر شدن واحدهای تولیدی را به همراه دارد، گفت: دولت و حاکمیت باید تمرکز خود را بر جدی گرفتن تولید و رفع موانع آن به کار بگیرند.

وی ادامه داد: نیاز است دو اقدام برداشتن قیمت‌گذاری دستوری و رفع موانع صادرات برای حمایت از تولید، انجام شود.

خدابخشی عنوان کرد که حذف قیمت‌گذاری دستوری به عنوان یکی از راهبردهای اصلی دولت، مجالی فراهم کرده تا ساز و کار واقعی عرضه و تقاضا در اولویت درخواست‌ها باشد که بورس کالا بستر اجرای این اتفاق مهم است.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه امکان برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری از مزایای حذف دخالت‌های دستوری در بازار است، اظهار کرد: باید از ظرفیت بورس کالا در دستگاه‌های اجرایی بهره برد که در نهایت به جلب اعتماد و مشارکت مردم در اقتصاد کمک می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: با حذف قیمت‌گذاری دستوری امکان صادرات بیشتر برای تولیدکنندگان فراهم‌تر شده و هم به تولید داخل بیش از پیش توجه می‌شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اعلام اینکه خودروی با کیفیت، همراه با قیمت واقعی و شفاف از مسیر بورس کالا میسرتر است، گفت: با توجه به نیاز مردم کشور در خصوص عرضه خودرو با کیفیت و قیمت واقعی بهتر است از طریق بورس کالا عرضه شود و صنعت خودرو کشور نیاز به قیمت‌گذاری دستوری ندارد.

منبع: سنا
کد خبر 26730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =