کدام صنایع لیدر بازارسرمایه می‌شوند؟

یک کارشناس بازارسرمایه در پاسخ به این سوال که کدام صنایع می‌توانند لیدر بازارسرمایه باشند، بیان کرد: صنایع دلار محور و همچنین صادرات محور می‌توانند لیدر بازارسرمایه باشند.

اشکان چهره‌نگار، عضو هیئت مدیره شرکت سبدگردان نوین نگر آسیا در خصوص روند این روزهای بازارسرمایه به بیداربورس گفت: ارزش معاملات همواره یکی از مسائلی است که می‌تواند سیگنالی برای صعود بازارسرمایه باشد و با شکل‌گیری روند صعودی در ارزش معاملات شاهد حرکت صعودی شاخص بورس بودیم اما این روزها این ارزش معاملات کاهش پیدا کرده و به رقم‌های تابستان که سه همت بود بازگشته است .

*بورس برای صعود به نقدینگی جدید نیاز دارد

او با اشاره به اینکه متغیرهای اقتصادی همچنان از بازارسرمایه حمایت می‌کنند اما بی‌اعتمادی که میان فعالین بازارسرمایه شکل‌گرفته موجب کم‌رونق شدن بازارسرمایه و نزول آن می‌شود، عنوان کرد: تعداد افرادی که این روزها در بازارسرمایه فعال هستند تعداد کمی است و به عقیده من همان کسانی که سال ۹۸ در بازار بودند هنوز پول‌هایشان درگیر بورس است، اما بازارسرمایه برای صعود خود به سرمایه و نقدینگی جدید نیاز دارد.

وی در خصوص معاملات امروز فولادی‌ها در بورس‌کالا تصریح کرد: فولادی‌ها در بورس کالا معاملات خیلی خوبی داشتند و در قیمت‌های خیلی بالایی معامله شدند؛ طبیعتا این موضوع در روند معاملات آن‌ها بی تاثیر نیست.

*کدام صنایع لیدر بازارسرمایه می‌شوند؟

چهره‌نگار در پاسخ به این سوال که کدام صنایع می‌توانند لیدر بازارسرمایه باشند، بیان کرد: صنایع دلار محور و همچنین صادرات محور می‌توانند لیدر بازارسرمایه باشند.

این کارشناس بازارسرمایه در تشریح ریسک‌های بورس عنوان کرد: به عقیده تحلیلگرها شاخص بورس از نظر تکنیکالی باید اصلاح داشته و این موضوع در ریزش این روزهای بازارسرمایه بی‌تاثیر نیست.

*بررسی ریسک‌های بازارسرمایه

او همچنین ادامه داد: ریسک‌هایی که می‌تواند متوجه بازارسرمایه باشد ریسک سیاسی است و از نظر اقتصادی ریسکی بورس را تهدید نمی‌کند و در حال حاضر متغیرهای اقتصادی از بورس حمایت می‌کنند به خصوص اینکه بازار این روزها از تورم و دلار عقب مانده است. 

*دلار به زیر ۴۰ هزار تومان می‌رسد؟

وی در خصوص پیشبینی قیمت دلار گفت: باتوجه به وضعیت کنونی قیمت پایینی برای دلار تصور نمی‌شود و در کوتاه مدت بعید است که دلار به زیر ۴۰ هزار تومان برسد.

چهره‌نگار اصافه کرد: دلار تا پایان سال نه رشد و نه افت وحشتناکی را تجربه نمی‌کند و در حوالی کنونی روند نوسانی خواهد داشت.

خبرنگار: نازنین درویشی

منبع: بیدار بورس
کد خبر 27010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =