تولید ۲۸۰ شرکت صنعتی بورسی ۷.۷ درصد بیشتر شد

تولید ۲۸۰ شرکت صنعتی حاضر در بورس در دی ماه نسبت به مدت مشابه قبل ۷.۷ درصد بیشتر شد که حدود ۲۹ درصد مربوط به صنعت خودرو و قطعات بود.

به گزارش بیداربورس، امید قالیباف سخنگوی وزارت صنعت با اشاره به آمار تولید و فروش شرکت‌های صنعتی بورسی در سامانه کدال اعلام کرد: رشد تولید ۷.۷ درصدی ۲۸۰ شرکت صنعتی در دی‌ ماه نسبت به مدت مشابه سال قبل، وزارت صنعت را به تحقق وعده رشد ۸ درصدی صنعت امیدوار کرد.

تولید صنعت خودروسازی و قطعات در دی‌ ماه نسبت به دی‌ سال قبل ، رشد ۲۸.۸ درصدی داشت و رشد تولید خودرو در سه ماه گذشته در بین سایر بخش‌های اقتصادی رکورد دار بود. صنایع غذایی در دی‌ نسبت به ماه قبل رشد ۲۵.۱ درصدی داشت. هرچند در مجموع رشد تولید در این صنعت منفی است اما در دی‌ بهبود قابل توجهی داشت.

رشد ۱۸.۳ و ۹.۸ درصدی منسوجات و محصولات فلزی در دی‌ نسبت به سال قبل به عنوان رتبه‌های دوم و سوم بالاترین رشد پس از صنعت خودرو و قطعات بود و رشد موجودی انبار صنایع بورسی در دی‌ماه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، منفی ۴.۳ درصد بوده که این شاخص برای خودروسازی و قطعات منفی ۳۳.۹ درصد است.

طبق گزارش مرکز آمار، شاخص تورم تولید در فصل پاییز ۴.۳ درصد بود که ۶.۶ درصد نسبت به فصل تابستان افزایش نشان می‌دهد. همچنین متوسط تورم تولید سالانه نیز در پاییز به ۳۴.۴ درصد رسیده که نسبت به تورم مصرف کننده در دی ماه که ۴۶.۳ درصد اعلام شد ۱۲ واحد درصد کمتر است. رشد شرکت‌های کوچک در دی‌ ماه از رشد شرکت‌های بزرگ پیشی گرفته است.

کد خبر 27188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =