سود ناشی از تعدیل نرخ ارز در جیب سهامداران عدالت

حامد فقرایی گفت: افزایش درآمد پتروشیمی‌ها و صنایع صادرات محور به نفع اقتصاد کشور و عموم مردم هم خواهد بود. در نظر داشته باشید که بخش قابل توجهی از مردم کشورمان سهامداران عدالت یا بازنشستگانی هستند که به نوعی سهامدار شرکت‌های پتروشیمی، فولادی و ...‌. محسوب می‌شوند و از رشد سودآوری شرکت‌های بزرگ بورسی منتفع خواهند شد.

به گزارش بیدار بورس، حامد فقرایی، کارشناس بازار سرمایه در خصوص تاثیر راه‌اندازی بازار مبادلات ارز و طلا و بیان کرد: تقویت سمت عرضه در بازار ارز و عرضه ارز پتروشیمی‌ها بر اساس نرخ توافقی می‌تواند در کوتاه‌مدت از التهابات بازار آزاد نیز بکاهد و قیمت‌ها را کمی تعدیل کند.

وی افزود: به نظر می‌رسد در نیمه اول سال ۱۴۰۲ شاهد کاهش نرخ ارز در بازار آزاد و آرامش این بازار باشیم. اما بعد از آن شرایط بازار ارز بستگی به انتظارات تورمی و همچنین وضعیت تراز ارزی کشور خواهد داشت. افزایش نرخ ارز علت تورم نیست، بلکه خود معلول تورم است.

فقرایی در ادامه ضمن تاکید بر مزایای عرضه ارز پتروشیمی‌ها در بازار مبادلات ارزی گفت: با دلار ۲۸۵۰۰ تومانی، بسیاری از شرکت‌های پتروشیمی در کشور ما به سمت زیان‌دهی پیش می‌رفتند، اما با عرضه ارز پتروشیمی‌ها با نرخ توافقی می‌توان انتظار اوضاع بهتری در این شرکت‌ها را داشت.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد با راه اندازی سامانه مبادلات ارزی، نرخ ارز تعدیل شده و علاوه بر آنکه شاهد کاهش نرخ ارز در بازار آزاد خواهیم بود نرخ ارز صنایع صادرات‌محور هم نرخ منطقی‌تری خواهد بود و بدین ترتیب گپ قیمتی بین بازار مبادلات ارزی با بازار آزاد کاهش خواهد یافت. ضمن اینکه افزایش درآمد پتروشیمی‌ها و صنایع صادرات محور به نفع اقتصاد کشور و عموم مردم هم خواهد بود.

فقرایی در پایان خاطرنشان کرد: در نظر داشته باشید که بخش قابل توجهی از مردم کشورمان سهامداران عدالت یا بازنشستگانی هستند که به نوعی سهامدار شرکت‌های پتروشیمی، فولادی و ...‌. محسوب می‌شوند و از رشد سودآوری شرکت‌های بزرگ بورسی منتفع خواهند شد.

کد خبر 27313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =