قصد دولت برای جمع آوری نقدینگی و کاهش قیمت دلار

کارشناس بازارسرمایه با اشاره به قصد دولت برای جمع آوری نقدینگی بازار با فروش فوق العاده خودروها در حجم بالا و بدون قرعه کشی و کاهش قیمت دلار، وضعیت این هفته بورس را پیش بینی کرد.

به گزارش بیدار بورس، محسن ذوالفقاری با بیان اینکه دولت قصد دارد از تمام ابزارها جهت جمع آوری نقدینگی بازار استفاده کند در فضای مجازی اعلام کرد: هر چند دولت با تصاحب بیشترین سهم از عرضه خودرو در بورس بصورت ضمنی با فروش خودرو موافقت کرد اما ظاهرا قصد دارد پس از راه اندازی مرکز مبادله ارز و طلا از تمامی ابزارهای در اختیار جهت کاهش نرخ ارز استفاده کند.

گروه اقتصادی می داند اگر نتواند نقدینگی را کنترل کند این بازار نیز شکست خواهد خورد در نتیجه با تغییر رویکرد در خصوص عرضه خودرو در بورس قصد دارد با فروش فوق العاده در حجم بالا و بدون قرعه کشی بسیاری از نقدینگی بازار را جمع آوری تا بازار مبادله ای مختص نیازمندان واقعی ارز باشد و به نوعی دلالان را از خرید و فروش ارز محروم کند.

هر چند تصمیمات ضد و نقیض برای بورس خوشایند نیست اما با سفر پادشاه عمان و اخبار مثبت برجام امید می رود دولت تا پایان هفته جاری بتواند با جذب سرمایه های سرگردان به بورس و خودرو فعالیت مرکز مبادله ارز را تقویت کند. از سوی دیگر سکوت رقبای دولت در این شرایط نشان از نتیجه بخش بودن این تصمیمات دارد. لذا احتمال می رود بورس هفته پر نوسان و مثبتی را تجربه کند و بازار آزاد خودرو و ارز با کاهش قیمت جدی مواجه شوند.

کد خبر 27339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =