۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۳
پیش بینی قیمت سکه امروز ۱۰ اسفند

برخی تحلیلگران باور دارند در صورتی که طی یک هفته آینده، قیمت سکه مرز ۳۰ میلیون تومانی را حفظ کند، می‌توان از شکل‌گیری یک هسته جدید مقاومتی در بازار سکه خبر داد.

به گزارش بیداربورس به نقل از  اکوایران،  سکه امامی  در دو روز گذشته توان قوی برای رشد قیمت نداشته و در این بازار، میزان فروش فلز گرانبهای داخلی به شکل معناداری بالا رفته است.

با وجود بالا رفتن میزان فروش‌ها در بازار سکه، این فلز گرانبها فاصله معناداری با از دست دادن مرز ۳۰ میلیون تومانی دارد. 

برخی تحلیلگران باور دارند در صورتی که طی یک هفته آینده،  قیمت سکه  مرز ۳۰ میلیون تومانی را حفظ کند، می‌توان از شکل‌گیری یک هسته جدید مقاومتی در بازار سکه خبر داد. در بهمن ماه، هسته مقاومت سنگین فلز گرانبهای داخلی مرز ۲۰ میلیون تومانی بود و افت  قیمت سکه  به زیر این مرز بسیار دشوار به نظر می‌رسید. 

شماری از فعالان باور دارند در صورتی که در روز جاری،  قیمت دلار به روند نزولی خود ادامه دهد،  سکه امامی  نیز افت قیمت را تجربه خواهد کرد. با این حال، آنچه برای آینده  قیمت سکه  اهمیت اساسی دارد، مقاومت یا شکست مرز ۳۰ میلیون تومانی خواهد بود. 

در این میان، شماری از بازیگران بازار باور دارند، افت یا رشد  قیمت سکه  بستگی به اتفاقات سیاسی روزهای آینده خواهد داشت. به عنوان مثال، تحلیگران سیاسی و اقتصادی باور دارند اگر در تهران توافق شود و ایران به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اجازه بازرسی‌های بیشتر بدهد، به احتمال زیاد ۱۵ اسفند قطعنامه‌ای تصویب نخواهد شد و  مکانیزم ماشه  فعلا فعال نمی‌شود. در صورتی که چنین اتفاقی رخ ندهد، برخی فعالان احتمال می‌دهند که حداقل میزان خرید سکه و دلار کاهش پیدا کند.

کد خبر 27541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =