نحوه جدید قیمت‌گذاری خودرو توسط شورای رقابت

شورای رقابت اوایل سال آینده قیمت جدید محصولات ایران خودرو و سایپا را براساس سه متغیر اصلی تعیین خواهد کرد.

به گزارش بیدار بورس، علی اکبر کریمی نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره آخرین وضعیت قیمت گذاری محصولات ایران خودرو و سایپا به خانه ملت، گفت: شورای رقابت اوایل سال آینده این موضوع را با توجه به صورت‌های مالی خودروسازان، عوامل موثر در افزایش قیمت و بهای تمام شده خودرو تعیین می‌کند.

وی افزود: برای سال آینده تولید ۱.۵ میلیون دستگاه هدف گذاری شده و امید است با افزایش واردات و تولید، عقب افتادگی سال‌های گذشته جبران شود. زیرا از سال ۹۷ تا ۱۴۰۰ تولید سالانه خودرو کمتر از یک میلیون بود و موجب شد تراکم تقاضای بی پاسخ شد.

این نماینده مجلس ادامه داد: یکی از مشکلات اصلی صنعت و بازار خودرو، اختلاف شدید قیمت بین کارخانه و بازار است و خودروسازان برای تولید برخی خودروها دچار زیان می شوند. محصولات در بازار با قیمت‌های بیشتر دست مصرف کننده واقعی می‌رسد و رانت عظیمی در بازار توزیع می‌شود.

کریمی گفت: ورود محصولات جدید در دستور کار صنعت خودرو است و یکی از محصولات، خودروی اقتصادی است که بتواند با قیمت متوسط برای اقشار متوسط جامعه قابل خرید و استفاده باشد. پیگیری تولید خودروهای برقی و هیبریدی هم از دیگر دستورکارهای وزارت صنعت در سال آینده است.

کد خبر 27901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =