قوانین سخت‌تر در انتظار بانک‌های آمریکایی

بایدن به دنبال قوانین قوی‌تری برای بانک‌های ایالات‌متحده است.

به گزارش بیداربورس به نقل از اکونومیک، جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات‌متحده آمریکا تاکید کرد که سیستم بانکی این کشور علی‌رغم فروپاشی بانک سیلیکون ولی، امن است.

بایدن خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها اطمینان داشته باشند که سیستم بانکی ایمن است و سپرده‌های آنان در صورت نیاز در دسترس خواهد بود.

از سوی دیگر، رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد که مدیران بانک‌ها برکنار می‌شوند؛ در حالی که حمایتی برای سرمایه‌گذاران درگیر نیز وجود نخواهد داشت.

بایدن همچنین پس از بزرگترین ورشکستگی بانک‌های ایالات‌متحده از زمان بحران مالی ۲۰۰۸، مقررات جدیدی را وعده داد. گروه اقتصادی وی در آخر هفته با رگولاتورها، اقدامات شامل تضمین سپرده‌ها در هر دو بانک، راه‌اندازی تسهیلات جدید برای دسترسی بانک‌ها به وجوه اضطراری و تسهیل وام‌گیری بانک‌ها از فدرال رزرو در مواقع اضطراری بود.

این اقدامات موجی از آرامش را در سیلیکون ولی به ارمغان آورد اما با توجه به اینکه بحران اعتماد سیستم مالی ایالات‌متحده را مورد آزمایش قرار می‌دهد و نگرانی‌ها مبنی بر اینکه این پیامدها بازارهای جهانی را در هفته آینده متلاطم خواهد کرد، امداد کوتاه‌مدت بود.

بایدن همچنین تاکید کرد که دولتش روی کاهش خطرات رویدادهای مشابه در آینده کار خواهد کرد و از کنگره می‌خواهد تا قوانین بانکی را بیشتر تقویت کند.

کد خبر 27925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =