چشم‌انداز سیستم بانکی آمریکا منفی شد

مودیز چشم‌انداز بانکی ایالات‌متحده را در بحبوحه سقوط ناگهانی دو بانک منفی اعلام کرد.

به گزارش بیداربورس به نقل از بیزنس، مودیز اعلام کرد که در بحبوحه سقوط ناگهانی دو بانک بزرگ و وخامت ایجاد شده در سیستم بانکی، چشم‌انداز سیستم بانکی ایالات‌متحده را از ثبات به منفی کاهش داده است.

این تصمیم به سرعت پس از آن اتخاذ شد که شرکت بیمه سپرده فدرال (FDIC) کنترل دارایی‌های بانک سیلیکون ولی (SVB) و سیگنچر را در کمتر از یک هفته به دست گرفت و رئیس‌جمهور آمریکا، جو بایدن به ملت اطمینان داد که از سرمایه سپرده‌گذاران محافظت خواهد شد.

اگرچه وزارت خزانه‌داری، فدرال رزرو و شرکت بیمه سپرده فدرال اعلام کردند که سپرده تمام سپرده‌گذاران بانک سیلیکون ولی و سیگنچر ایمن خواهند بود، کاهش سریع و قابل توجه اعتماد سپرده‌گذاران و سرمایه‌گذاران بانکی که این اقدام را تسریع کرده است، به‌خوبی خطرات مربوط به دارایی‌ها و بدهی‌های بانک‌های ایالات‌متحده را برجسته می‌کند.

این آژانس رتبه‌بندی خاطرنشان کرد که فدرال رزرو تسهیلات نقدینگی موقت جدید را برای ارائه وام به بانک‌ها در برابر وثیقه اوراق بهادار واجد شرایط دولتی برای کمک به تامین نیازهای مالی آنها و کاهش خطرات سرایت اعلام کرد.

بانک‌هایی که زیان قابل‌توجهی از اوراق بهادار دارند، به دلیل اثرات نامطلوب بر منابع مالی، نقدینگی، درآمد و سرمایه، همچنان نسبت به رقابت سپرده‌گذاران یا فرار نهایی حساس‌تر خواهند بود.

مودیز گفت که انتظار می‌رود انقباض پولی فدرال رزرو ادامه یابد که می‌تواند چالش‌ها را در برخی بانک‌ها عمیق‌تر کند.

کد خبر 27988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =