بهار بورس از اواخر فروردین  

یک کارشناس بازارسرمایه درتشریح روند روزهای آینده بازارسرمایه عنوان کرد: در کوتاه مدت انتظار نوسان خاصی از بازار نمی‌توانیم داشته باشیم و به نظر تغییر اصلی قیمت در اواخر فروردین و همراه با گزارشات فصلی باشد. انتظار خاصی از گزارشات زمستان نمی‌توان داشت اما گزارشات بهار مثبت‌تر از انتظار خواهند بود.

سپهر سعادت، کارشناس سرمایه‌گذاری شرکت سرمایه‌گذاری کیمیا مس در گفت‌وگو با بیداربورس در خصوص روند بازارسرمایه در هفته گذشته اظهار کرد: بعد از رشد دو رقمی اکثریت سهام بازارسرمایه در دو ماه اخیر کمی استراحت دور از انتظار نبود اما باید به این موضوع توجه کرد که در منفی‌های سنگین هفته گذشته شاهد صف فروش‌های سنگین در بازار نبودیم که این مهم را می‌توان نشانه خوبی دانست.  

به گفته وی رشد این هفته بازارسرمایه را می‎‌توان ناشی از دو عامل گشایشات سیاسی ایران در منطقه و همچنین رشد ۲ روز اخیر قیمت دلار دانست.

او در خصوص صحبت‌های رییس سازمان بورس در رابطه با دوطرفه شدن بازارسرمایه اظهار کرد: با دو طرفه شدن بازار، گواهی نفت و شمش طلا و تعریف شدن ابزار مشتقه روی این دارایی‌ها قطعا به بازار عمق بخشیده و موجب تنوع بخشیدن به سبد فعالین بازار شده و در مجموع برای بازار اتفاق مثبتی خواهد بود چراکه این اوراق از نوسانات بازار می‌کاهد.

این کارشناس بازارسرمایه در پیشبینی دلار برای سال ۱۴۰۲ خاطرنشان کرد: باتوجه به هماهنگی بیشتر نرخ حواله بازار متشکل ارزی با تغییرات دلار در بازار آزاد و بهبود نسبی شرایط سیاسی و توافقات منطقه‌ای، در صورت عدم بروز اتفاقی خاص انتظار جهش قابل توجه از دلار را در سال آینده نداریم.

سپهر سعادت ادامه داد: به دلیل بهبود وضعیت سیاسی کشور و افزایش فروش نفت، دست اندازی دولت به سود شرکت‌ها کمتر شده و از طرف دیگر با کاهش تنش‌ها صرف ریسک کلی بازار سرمایه کاهش یافته و از این رو در مجموع شرایط کلی اقتصاد و بازار سرمایه در این صورت در سال آینده بهتر خواهد شد.

او همچنین بیان کرد:  البته به دلیل عدم تغییر قابل توجه در قیمت دلار شاهد رشد دسته جمعی قیمت‌ها نخواهیم بود و شرکت‌های با پتانسیل سود آوری بیشتر برنده بازار سال آتی خواهند بود.

وی درتشریح روند روزهای آینده بازارسرمایه عنوان کرد: در کوتاه مدت انتظار نوسان خاصی از بازار نمی‌توانیم داشته باشیم و به نظر تغییر اصلی قیمت در اواخر فروردین و همراه با گزارشات فصلی باشد.

این کارشناس بازارسرمایه معتقد است که انتظار خاصی از گزارشات زمستان نمی‌توان داشت اما گزارشات بهار مثبت‌تر از انتظار خواهند بود.

سپهر سعادت در رابطه با خرید سهم قبل از تعیلات نیز گفت: به دلیل شرایط پر ریسک‌تر سال جاری بهتر است کمی احتیاط کرد و به صورت تمام سبد و یا خرید با اعتبار به تعطیلات نرفت.

خبرنگار: نازنین درویشی

منبع: بیدار بورس
کد خبر 28000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =