تیک‌تاک در پارلمان نیوزیلند ممنوع شد

نیوزیلند به دلیل نگرانیهای امنیت سایبری، تیک تاک را در دستگاه‌هایی که به شبکه پارلمان این کشور دسترسی دارند ممنوع کرد و جدیدترین کشوری شد که استفاده از این اپلیکیشن اشتراک گذاری ویدئو را در دستگاه‌های دولتی ممنوع می کند.

به گزارش بیداربورس، نگرانی ها نسبت به احتمال دسترسی دولت چین به اطلاعات مکان و تماس کاربران از طریق بایت دنس که شرکت مادر چینی تیک تاک است، در سطح جهانی اوج گرفته است. شدت این نگرانی ها هفته گذشته پس از آنکه دولت بایدن از مالکان چینی تیک تاک خواست سهام خود در این اپلیکیشن را بفروشند در غیر این صورت، با ممنوعیت در آمریکا روبرو می شوند، منعکس شد.

در نیوزیلند، تیک تاک تا پایان مارس، در همه دستگاه‌هایی که به شبکه پارلمان دسترسی دارند ممنوع خواهد شد.

رافائل گونزالس مونترو، مدیرعامل سرویس پارلمانی نیوزیلند، در ایمیلی به رویترز اعلام کرد: این تصمیم پس از توصیه کارشناسان امنیت سایبری و صحبتهایی در دولت و گفتگو با کشورهای دیگر گرفته شد. بر اساس این اطلاعات، سرویس پارلمانی به این نتیجه رسید که ریسکهای مذکور در فضای پارلمانی فعلی نیوزیلند، قابل قبول نیست. ترتیبات لازم می تواند برای کسانی که به استفاده از این اپلیکیشن برای انجام کار خود نیاز دارند، داده شود.

نخست وزیر نیوزیلند در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: نیوزیلند متفاوت از کشورهای دیگر اداره می شود. وزارتخانه ها و سازمانها، توصیه در خصوص سیاستهای امنیت سایبری و فناوری اطلاعات را دنبال می کننند.

وزارت دفاع و وزارت امور خارجه و تجارت نیوزیلند روز جمعه اعلام کردند ممنوعیت استفاده از تیک تاک در دستگاه‌های کاری را مدتی است که به اجرا گذاشته اند. سخنگوی نیروی دفاعی نیوزیلند در ایمیلی به رویترز اعلام کرد این اقدام، یک رویکرد احتیاطی برای حمایت از ایمنی و امنیت پرسنل بوده است.

انگلیس پنجشنبه گذشته، استفاده از اپلیکیشن تیک تاک در تلفنهای دولتی را ممنوع اعلام کرد که این ممنوعیت بلافاصله به اجرا گذاشته شد. سازمانهای دولتی در آمریکا تا پایان ماه مارس مهلت دارند تا اپلیکیشن تیک تاک را از دستگاه‌های دولتی حذف کنند.

شبکه اسکای نیوز روز جمعه گزارش کرد تیک تاک از تلفنها و دستگاه‌های پارلمان اسکاتلند حذف خواهد شد. به اعضای پارلمان اسکاتلند و کارکنان این نهاد قویا توصیه شده است تا تیک تاک را از دستگاه‌هایی که از آنها برای دسترسی به سیستمهای فناوری اطلاعات پارلمان استفاده می‌کنند، حذف کنند.

بر اساس گزارش رویترز، تیک تاک اعلام کرده است بر این باور است که ممنوعیتهای اخیر، بر اساس سوء برداشتهای اساسی و تحت تاثیر مسائل ژئوپلیتیکی بوده و این شرکت بیش از ۱.۵ میلیارد دلار برای امنیت اطلاعات هزینه کرده است و ادعاهای جاسوسی را رد کرد.

کد خبر 28038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =