بیش از ۷۴ هزار حمله به سامانه تخصیص خودرو/ثبت نام یک روز تمدید شد

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اعلام ۷۴هزار حمله به سامانه یکپارچه تخصیص خودرو از ابتدای فعالیت آن تاکنون، گفت: این مسئله سبب کندی این سامانه در برخی ساعت ها شده است اما حداقل برای یک روز تا ۲۹ اسفند ماه ثبت نام در این سامانه تمدید خواهد شد.

به گزارش بیدار بورس، "امید قالیباف" امروز (شنبه) در نشستی خبری افزود: فقط در ۲۴ ساعت گذشته ۵۵ هزار حمله به این سامانه انجام شده است که برخی از آنها بسیار جدی بوده است، اما خبر خوب این است که ثبت نام در این سامانه برای حداقل یک روز دیگر یعنی از ۲۸ اسفند ماه تا ۲۹ اسفند ماه تمدید خواهد شد و قول می‌دهیم تا نفر آخری که حساب وکالتی ۱۰۰ میلیون تومانی باز کرده، زمان بگذاریم تا کار انجام شود.

قالیباف خاطرنشان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۵۰ میلیون نفر در این سامانه حضور پیدا کرده‌اند، سامانه‌ای که فقط برای ۹۰۰ هزار نفر طراحی شده است و تاکنون نیز ۳۶۰ هزار نفر توانستند ثبت نام کامل خود را انجام دهند.

مشاور وزیر صمت خاطرنشان کرد: در این طرح ۵۱ مدل خودرو به ۹۰۰ هزار نفر تعلق خواهد گرفت، اما در پایان بهار آینده برای خودروهایی که تقاضای آنها متعادل و کم است یک بار دیگر از طریق طرح یکپارچه خودرو ثبت نام به عمل خواهیم آورد.
وی ادامه داد: بر این اساس افرادی که نتوانستند در این طرح ثبت نام کنند در پایانه خرداد ماه سال آینده می‌توانند یک بار دیگر شانس خود را برای ثبت نام برخی خودروها امتحان کنند.

** شورای رقابت مسوول اعلام افزایش قیمت خودرو
سخنگوی وزارت صمت در ادامه با اشاره به قیمت‌گذاری خودرو توسط شورای رقابت گفت: شورای رقابت در فروردین ۱۴۰۲ قیمت جدید خودروها را اعلام خواهد کرد و قیمت خودروها در طرح عرضه یکپارچه نیز بر همین اساس تغییر خواهد کرد.
وی بیان داشت: البته درصدهایی نیز برای افزایش قیمت خودرو عنوان شده است که اعلام دقیق آن در حیطه شورای رقابت است.
 قالیباف بیان داشت: از ابتدای امسال تا امروز یک میلیون و ۳۵۰ هزار دستگاه خودروی سواری در کشور تولید شده است.
 وی گفت: تعهدات خودروسازان برای سال آینده ۴۰۰ هزار دستگاه خودرو است و با توجه به ثبت‌نام ۹۰۰ هزار نفر در طرح یکپارچه تخصیص خودرو، در مجموع یک میلیون و ۳۰۰ هزار دستگاه تعهد ایجاد شده است.
 مشاور وزیر صمت اضافه کرد: صنعت خودروسازی برای سال آینده به راحتی برای دستیابی به تیراژ یک میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه آماده شده است و بر این اساس تحویل خودروهای یادشده در سال ۱۴۰۳ منتفی است و تولید داخل توان تامین نیازها را خواهد داشت.
وی در عین حال خاطرنشان کرد: تحویل خودرو در سال جاری نسبت به سال گذشته ۳۶ درصد رشد داشته، خودروی کف پارکینگ به صفر رسیده و قرعه کشی خودرو نیز حذف شده است.

**ایران، سرآمد رشد تولید خودرو در جهان
قالیباف تصریح کرد: رشد تولید خودرو در سال جاری نسبت به سال گذشته در کشورمان مطابق گزارش‌های جهانی ۳۱ درصد بوده است که بیشترین رشد تولید در جهان به شمار می رود.

وی همچنین در خصوص واردات خودروهای دست دوم خاطرنشان کرد: اگر این موضوع در قانون تکلیف و به وزارت صمت ابلاغ شود، ساز و کار آن را وزارتخانه فراهم خواهد کرد.
مشاور وزیر صمت در عین حال خاطرنشان کرد: فارغ از بودجه سال ۱۴۰۲، در بهمن ماه گذشته موضوع واردات خودرو از مناطق آزاد از سوی این وزارتخانه عملیاتی شد.

این مقام مسوول وزارت صمت در خصوص واگذاری سهام های تودلی دو خودروساز بزرگ کشور نیز گفت: در این زمینه آنچه که از سوی وزارت صمت باید انجام می‌شده به انجام رسیده است و باقی کار در سازمان خصوصی سازی باید پیگیری شود.

** کاهش ۹۰۰ هزار تومانی قیمت یک جفت لاستیک پراید
سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت در ادامه اظهار داشت: در شرایطی که متغیرهای خارج از کنترل وزارت صمت می تواند به تحریک تقاضا پرداخته و تقاضای غیر مصرفی را در کالایی همچون خودرو، لاستیک و غیره به وجود آورد، نمی‌توان بازار را رها کرد و باید به نحوی در آن دخالت کرد.
وی گفت: وقتی اقتصاد در حال تحمل شوک ارزی است تقاضا های سنگینی از جمله تقاضای سرمایه گذاری و تقاضای آینده ایجاد می‌شود؛ بر این اساس مداخلات وزارت صمت از این جنس خواهد بود که تا حد ممکن بازار تنظیم شود.
قالیباف با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی قیمت تایر سواری خاطرنشان کرد: اکنون تولیدکنندگان با همه قوا در حال تولید هستند، این در حالی است که در ماه‌های اخیر قیمت های کف بازار بیش از سه برابر قیمت های مصوب بوده است.
وی اضافه کرد: بر این اساس وزارت صمت بستری فراهم و سامانه‌ای ایجاد کرد که در آن سامانه برخی پلتفرم‌ها در کنار فروشندگان خرد به عرضه لاستیک پرداختند و شاهد کاهش تدریجی قیمت‌ها و در این فضا هستیم، به طوری که قیمت یک جفت تایر پراید که در بازار تا سه میلیون و ۳۰۰ هزار تومان هم عنوان می‌شود در این سامانه به ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان کاهش داشته است.
** رشد ۱۲ درصدی تجارت خارجی در ۱۱ ماهه امسال
سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تا پایان بهمن ماه ۴۸.۸ میلیارد دلار تجارت خارجی اتفاق افتاد که انتظار می‌رود تا پایان سال به ۵۳ میلیارد دلار برسد.
وی ادامه داد: همچنین مجموع تجارت ما در این مدت به ۱۰۲.۲ میلیارد دلار رسید که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۳.۸ درصد رشد داشته است.

قالیباف بیان داشت: در ۱۱ ماهه امسال یک‌هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی به بخش صنعت و معدن تخصیص یافته که معادل ۳۶ درصد کل تسهیلات بانکی است.
 وی افزود: ۶۰ هزار میلیارد تومان از این مبلغ از طریق تامین مالی زنجیرهای انجام شده است.
 مشاور وزیر صمت همچنین از سه برابر شدن وصول حقوق دولتی معادن در ۱۱ ماهه امسال در مقایسه با پارسال خبر داد که بیشتر از طریق فرایندهای هوشمند بوده است.

کد خبر 28067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =