پیش بینی بورس فردا ۲۸ اسفند ماه ۱۴۰۱

به سنت هر ساله بورس تهران با رویه‌ای مثبت سال را به پایان می‌برد و این مثبت بودن تا پایان تعطیلات نوروزی برای اکثر نمادها پابرجاست، چرا که خیلی از اهالی بازار ترجیح می‌دهند فروشنده نباشند.

به گزارش بیداربورس به نقل از اکوایران، بورس تهران در روز جاری با رشد بیش از ۸۵ هزار واحدی کار را تمام کرد و قریب به اتفاق اکثر نماد با رخ مثبت و صف فروش کار را به پایان بردند تا در بازار بورس تهران با اغماض فروشنده‌ای نباشد.

ارزش بازار بورس تهران در این روز برابر با ۷ هزار و ۵۶ همتی بود و ارزش معاملات نیز در محدوده ۱۱ هزار و ۹۰۰ همتی قرار گرفت .

فملی، فارس ، کچاد ، کگل از تاثیرگذاران بزرگ بازار روز جاری بودند و همانند روز های پیشین این گروه خودرویی بود که بیشترین ارزش معاملاتی را به خود اختصاص داد. گروه خودرویی با بیش از ۸۸۳ ملیارد تومان در رتبه اول و گروه شیمیایی و فرآورده های نفتی به ترتیب با ۷۵۶ و ۶۱۲ میلیارد تومان در رتبه های بعدی جای گرفتند.

*خبرهای روز 

شاید بتوان گفت مهمترین خبر روز برای بازار سرمایه نرخ تسعیر ارز برای گروه بانکی بود که از سوی بانک مرکزی اعلام شد.

بنا بر اعلام بانک مرکزی نرخ تسعیر اقلام پولی دارایی‌ها و بدهی‌های ارزی بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی در گزارشگری مالی منتهی به اسفندماه ۱۴۰۱ برای هر یورو معادل ۲۶ هزار و ۵۰۰ تومان و برای هر دلار آمریکا معادل ۲۵ هزار تومان و سایر اسعار بر مبنای نرخ برابری آن به یورو تعیین شد.

نایب رئیس شورای رقابت از اعلام قیمت فروش کارخانه‌ای خودروها در نیمه دوم فروردین سال آینده خبر داد و تاکید کرد که در سال جدید بازار خودرو آرامش خواهد داشت و قیمت‌های بازار به تعادل می‌رسد. او درباره این‌که آیا افزایش قیمت ۳۰ تا ۷۰ درصدی قیمت کارخانه‌ای خودروها صحت دارد؟ گفت: بازه ۳۰ تا ۷۰ درصدی دقیق نیست و تایید نمی‌شود.

به گزارش سنا مطابق تصمیمات مجمع صندوق دارا یکم، شرکت تامین سرمایه بانک مسکن به عنوان بازارگردان این صندوق انتخاب شد. با این اقدام مقدمات کاهش فاصله قیمت با NAV (ارزش ذاتی) صندوق دارا یکم فراهم می‌شود.

در خصوص قرار داد های گواهی سپرده نفت خام در بورس انرژی مدیرعامل بورس انرژی ایران اعلام کرد که در نظر داریم با توجه به پذیرش قراردادهای آتی نفت خام و میعانات گازی در بورس، معاملات این قراردادها را برای فعالان برقرار و در گام بعدی از قراردادهای اختیار معامله رونمایی کنیم.

*بررسی تکنیکالی شاخص بورس تهران 

شاخص بورس تهران به محدوده یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحدی رسید، محدوده‌ای که شاخص در جریان اتفاقات سال ۱۳۹۹ به این محدوده رسیده بود. اما شاخص یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحدی در سال ۱۴۰۱ با شاخص ۱۹۰۰ سال ۱۳۹۹ زمین تا آسمان متفاوت است.

در جریان معاملات روز جاری با باز شدن نماد فملی این نماد به تنهایی و در آخرین دقایق بازاری توانست بیش از ۹ هزار و ۲۰۰ واحد تاثیر مثبت روی شاخص بورس تهران داشته باشد. تا سقف کانال صعودی بلند مدت شاخص بورس تهران رو به بالا شکسته شود.

شاخص بورس تهران بخواهد هفته اول کاری در فروردین ماه همچون روزهای پایانی سال ۱۴۰۱ آغاز کند باید این انتظار را داشت که شاخص بار دیگر به محدوده ۲ میلیون واحدی برسد. که این برداشت از آنجا ناشی می شود که با هر بار مثبت یا منفی شدن بازار انتظارات سهامداران دست خوش تغییر می‌شود.

در مقابل شاخص هم وزن که از شاخص کل پیشی گرفته است و مقاومت سال ۱۳۹۹ خود را چند هفته است رو به بالا شکسته است و خود را در این چند روز بالای این سطح مقاومت شکسته شده که به سطح حمایتی قویی تبدیل شده است حفظ کرده است.

فردا به عنوان آخرین روز کاری بورس تهران در  سال ۱۴۰۱ خواهد بود و شاید بورس تهران بتواند در این روز باز هم رکورد شکنی داشته باشد تا در آخرین روز سال جاری شاخص روی اعداد و ارقام بالاتری ثبت و ضبط گردد.

هم وزن

کل

کد خبر 28070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =