تعویض هزاران قطعه ممنوعه آمریکایی در محصولات هواوی

بنیانگذار غول سازنده تجهیزات مخابراتی هواوی چین اعلام کرد این شرکت، بیش از ۱۳ هزار قطعه در محصولاتش که تحت تحریم‌های تجاری آمریکا قرار گرفته بودند را جایگزین کرده است.

به گزارش بیداربورس، بر اساس متن سخنرانی فوریه رن ژنگفی،  بنیانگذار هواوی که توسط دانشگاه شانگهای جیائو تونگ ارسال شده است، مدیرعامل هواوی گفت: هواوی طی سه سال گذشته، ۱۳ هزار قطعه را با جایگزین‌های چینی داخلی تعویض کرده و چهار هزار برد مدار را برای محصولات خود باز طراحی کرده است.

این اظهارات که رویترز نتوانست به صورت مستقل مورد بررسی قرار دهد، دریچه ای به تلاش‌های هواوی برای احیا از محدودیت های تجاری آمریکا فراهم کرد. هواوی که تامین کننده بزرگ تجهیزات مورد استفاده در شبکه های مخابراتی نسل پنجم (۵G) به شمار می رود، از سال ۲۰۱۹ هدف چندین دور متوالی کنترل های صادراتی آمریکا قرار گرفته است. این کنترل ها هم عرضه تراشه های هواوی به شرکت‌های آمریکایی و هم دسترسی این شرکت به ابزارهای فناوری آمریکایی برای طراحی تراشه های خود و تولید آنها توسط شرکایش را قطع کرده است. دولت بایدن سال میلادی گذشته، فروش تجهیزات جدید هواوی در آمریکا را هم ممنوع کرد.

طبق اعلام دانشگاه شانگهای جیائو تونگ، بنیانگذار هواوی این اظهارات را در گفت وگو با کارشناسان فناوری چین در ۲۴ فوریه مطرح کرد. این دانشگاه روز جمعه رونوشتی از این اظهارات را در وب سایت خود منتشر کرد.

ژنگفی گفت: هواوی ۲۳.۸ میلیارد دلار در تحقیقات و توسعه در سال ۲۰۲۲ سرمایه گذاری کرده و با بهبود سودآوری، این شرکت به افزایش هزینه های تحقیق و توسعه ادامه خواهد داد.

بنیانگذار هواوی اظهار کرد که این شرکت، سیستم برنامه ریزی منابع سازمانی خود به نام "متا ئی ار پی" (MetaERP) را ساخته است. این سیستم که قرار است در آوریل راه‌اندازی شود، به اجرای وظایف اصلی تجاری از جمله فاینانس، زنجیره تامین و فعالیت های تولید کمک خواهد کرد.

بر اساس گزارش رویترز، بنیانگذار هواوی گفت این شرکت هیچ برنامه‌ای برای راه اندازی رقیبی برای مدل بسیار محبوب زبان هوش مصنوعی چت جی پی تی ندارد اما شرکت مایکروسافت که حامی شرکت OpenAI، سازنده این برنامه است، تنها بازیگر برتر در این عرصه نخواهد بود و هواوی روی این تمرکز می‌کند که پلتفرم رایانش اساسی هوش مصنوعی باشد.

کد خبر 28085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =