قیمت خودرو یکشنبه ۲۸ اسفند / چرا بازار خودرو دوباره صعودی شد؟

نمودار قیمت خودروهای داخلی در آخرین روز معاملاتی سال ۱۴۰۱ صعودی شد.

به گزارش بیداربورس قیمت خودرو همزمان با ریزش دلار کاهشی شد اما در روزهای آخر سال ۱۴۰۱ دوباره به روند صعودی بازگشت و حتی ریزش چندروز گذشته را بی اثر کرد که به گفته کارشناسان یکی از دلایل آن  اعلام افزایش قیمت خودرو در سال آینده از سوی شورای رقابت است.

مسئولان شورای رقابت در این رابطه گفته اند: برای سال آینده قیمت کارخانه‌ای برخی خودروهای داخلی افزایش می‌یابد، اما ممکن است در مورد برخی خودروها این افزایش قیمت کمتر و در برخی دیگر این افزایش قیمت بیشتر باشد.

 بر اساس جلساتی که تشکیل شده این نتیجه حاصل شده که خودروها ۳۰ تا ۷۰ درصد افزایش قیمت داشته باشند، اما در بعضی خودروها این عدد می‌تواند کمتر از ۳۰ درصد و در برخی از خودروها نیز می‌تواند بیشتر از ۷۰ درصد باشد.

البته گفتنی است هیچ عددی را شورای رقابت درباره افزایش قیمت خودرو تایید نمی‌کند در حقیقت باید همه فرمول‌ها و داده‌ها بررسی شود و با در نظر گرفتن بقیه جوانب افزایش قیمت کارخانه‌ای خودروها اعلام شود.

در ادامه قیمت روز محصولات ایران خودرو و سایپا و تغییرات آنها نسبت به روز گذشته را می‌خوانید؛ دنا اتوماتیک توربو پلاس با افزایش ۴۰ میلیونی، شاهین سایپا با افزایش ۵۰ میلیونی طی یک روز رکورد زدند. دنا معمولی هم یک روزه ۵۰ میلیون گران شد.

*قیمت ایران خودرو

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۱۴۰۰ به ۴۸۵ میلیون رسیده است و نسبت به روز گذشته ۱۰ میلیون گران شد. این خودرو طی ۸ روز گذشته ۲۵ میلیون ارزان شده است. قیمت مدل ۱۴۰۱ این خودرو ۵۱۰ میلیون است که طی روز گذشته ۱۵ میلیون گران شده است. گفتنی است این خودرو نسبت به ۸ روز گذشته  ۵۵ میلیون ارزان شده است.

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۵  به ۵۸۵ میلیون رسید که طی روز گذشته ۲۰ میلیون افزایش را به ثبت رسانده است. البته این خودرو نسبت به هشت روز گذشته ۱۵ میلیون ارزان شده است.

قیمت پژو ۲۰۷ دستی فرمان برقی۶۴۰ میلیونی شد که به معنای افزایش ۲۰ میلیونی نسبت به روز گذشته است.

البته این خودرو کاهش ۴۰میلیونی نسبت به هشت روزگذشته را ثبت کرده است.

قیمت پژو ۲۰۷ دنده ای پانوراما امروز ۶۹۰ میلیون است که طی روز گذشته ۲۰ میلیون ارزان شده است. با این حال نسبت به هشت روز گذشته ۲۰ میلیون ارزان شده است.

قیمت تارا دنده ای  بدون تغییر نسبت به روز گذشته با افزایش ۲۰میلیونی مواجه شده است. این خودرو ۷۳۰ میلیون تومان است. گفتنی است این خودرو ۱۰ گذشته ۳۰میلیون ارزان تر بود.

قیمت دنا اتوماتیک توربو پلاس به حوالی ۸۷۵ میلیون تومان رسیده است که نسبت به روز گذشته ۴۰ میلیون گران شده است. گفتنی است دنا نسبت به دو هفته گذشته ۵۵میلیون گران شده است.

قیمت دنا معمولی ۱۴۰۱ هم به ۶۸۰ میلیون تومان رسیده است که نسبت به سه روز گذشته ۵۰ میلیون گران شده است.

قیمت رانا پانوراما پلاس به ۵۹۰ میلیون تومان رسید که به معنای افزایش ۲۰ میلیونی طی یک روز است. این خودرو ریزش  ۲۵ میلیونی طی هفت روز گذشته را به ثبت رسانده است.

قیمت رانا پلاس ۱۴۰۱ هم به ۵۴۰ میلیون تومان رسیده است که نسبت به روز گذشته ۲۰ میلیون گران شده است.

قیمت سمند EF۷ حوالی ۵۳۰ میلیون تومان است که ۱۰میلیون گران شده است. با این حال سمند طی دو هفته ۱۵میلیون گران شده است.

قیمت سمند سورن پلاس بنزینی هم ۵۹۰میلیونی شده است که نسبت به روز گذشته ۱۰ میلیون گران شده است.

قیمت وانت آریسان هم به ۳۸۰ میلیون تومان رسیده است  که نسبت به روز گذشته ثابت مانده است با این حال این خودرو طی پنج روز گذشته ۲۰ میلیون ارزان شده است.

*قیمت سایپا

قیمت پراید ۱۵۱ پلاس به ۲۹۰ میلیون تومان رسید که به معنای کاهش ثبات طی روز گذشته است.  این خودرو ۱۶روز گذشته ۱۵ میلیون ارزان تر بود.

قیمت پراید ۱۵۱ SE  با افزاش ۵میلیونی به ۲۷۵ میلیون تومان رسیده است. طبق بررسی نمودار تغییر قیمت ها این خودرو ۱۶ روز گذشته ۵ میلیون ارزان تر بود.

قیمت ارزان ترین مدل پراید یعنی پراید ۱۵۱ SE مدل ۹۹ هم به ۲۵۵ میلیون تومان رسیده است که طی یک روز ۵ میلیون گران شده است.

قیمت تیبا صندوق دار SX بنزینی ۳۳۵ میلیون است که به معنای افزایش ۱۵ میلیون تومانی طی روز گذشته است. 

قیمت تیبا هاچ بک پلاس هم به ۳۴۰ میلیون رسیده است که نسبت به هفته روز گذشته ۲۵ میلیون گران شده است.

قیمت تیبا EX هاچ بک امروز ۳۳۵ میلیون تومان اعلام شده است که ۵ میلیون طی یک روز گران شده است.

قیمت ساینا S دنده ای‌ حوالی ۳۶۰میلیون تومان شده است که نسبت به روز گذشته ۱۰ میلیون گران شده است. این خودرو دو هفته گذشته نیز همین قیمت بود.

قیمت ساینا پلاس دنده ای هم به ۳۶۰ میلیون تومان رسیده است  که نسبت به روز گذشته ۱۰میلیون گران شده است.

قیمت کوییک دنده ای R حوالی ۳۵۵میلیون رسید که نسبت روز گذشته ۱۰میلیون گران شده است. 

قیمت کوییک دنده ای S هم ۱۰ میلیون طی روز گذشته گران شد و به ۳۶۵ میلیون رسید. 

قیمت کوییک R پلاس اتوماتیک هم به ۴۶۵میلیون تومان رسید که نسبت به روز گذشته ۱۰ میلیون افزایش داشته اشت.

قیمت شاهین سایپا ۶۲۰ میلیون است که نسبت به روز گذشته ۵۰ میلیون گران شده است. این خودرو طی هفت روز گذشته ۱۵ میلیون ارزان شده است.

منبع: اقتصاد آنلاین
کد خبر 28091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =