به دنبال درگیری با ایران نیستیم

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا بامداد شنبه در اظهار نظری درباره درگیری‌های اخیر در سوریه تأکید کرد دنبال درگیری با ایران نیست. اشاره او به حملات روز گذشته آمریکا به برخی اهداف در خاک سوریه است.

به گزارش بیدار بورس به نقل از تجارت نیوز، رئیس‌جمهور آمریکا گفت که روز گذشته حمله‌ای به نیروهای آمریکا در سوریه انجام شده و او دستور داده سریعا به آن پاسخ داده شود. وی سپس اضافه کرد: ««دنبال درگیری با ایران نیستیم اما آماده‌ایم برای محافظت از نیروهایمان به زور متوسل شویم.»

اظهارات بایدن در حالی مطرح شده که منابع خبری شامگاه جمعه از حمله به دو پایگاه در شرق سوریه خبر دادند. منابع خبری ابتدا از حملات راکتی به پایگاه‌های نظامیان آمریکا در استان دیرالزور واقع در شرق سوریه خبر دادند.

شبکه خبری العالم به نقل از منابع محلی گزارش داد که در جریان این حملات، پایگاه آمریکایی‌ها در میدان نفتی «العمر» هدف قرار گرفته و پس از آن، صدای چندین انفجار پیاپی شنیده شده است.

علاوه بر پایگاه العمر، پایگاه آمریکایی‌ها در «کونیکو» هم هدف چند حمله راکتی قرار گرفته است. برخی گزارش‌ها مدعی هستند نیروهای آمریکایی به شدت با عوامل این حملات در حال تبادل آتش هستند.

منابع محلی هم گفته‌اند در این حملات، ۲۰ راکت به سمت پایگاه آمریکا در کونیکو شلیک شده است. این حملات باعث آتش‌سوزی مهیبی در داخل پایگاه شده است و چندین نفر هم زخمی شده‌اند.

این حملات در ادامه حملاتی است که بامداد پنجشنبه به پایگاه آمریکا صورت گرفت. در آن حمله پایگاه آمریکا در میدان نفتی العمر هدف حمله راکتی قرار گرفت. یک پیمانکار آمریکایی در این حمله کشته و ۵ نفر دیگر زخمی شدند.

پس از این حمله، «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا به یک تأسیسات نظامی متعلق به گروه‌های تحت حمایت ایران در شرق دیرالزور حمله کرد که طی آن چند نفر جان خود را از دست دادند.

گفتنی است سخنگوی کاخ سفید نیز روز جمعه تأکید کرده بود آمریکا به دنبال درگیری با ایران نیست. به گزارش تسنیم، جان کربی، روز جمعه مدعی شد که هدف آمریکا از این حمله محافظت از پرسنل آمریکایی در سوریه بوده است. او مدعی شد که داعش و نیروهای تحت حمایت ایران کماکان در سوریه تهدید محسوب می‌شوند.

سخنگوی کاخ سفید گفت آمریکا به دنبال درگیری با ایران نیست و ایران نیز نباید از حملات به منافع آمریکا حمایت کند. فرماندهی مرکزی آمریکا گفته است که به این حمله پهپادی پاسخ داده است. آمریکا در عین حال تاکید کرد که برای تضمین شکست داعش و بازگردان ثبات و امنیت در منطقه در سوریه باقی خواهد ماند.

منبع: تجارت نیوز
کد خبر 28117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =