صادرات ۱۶ میلیارد دلاری محصولات پتروشیمی و افزایش ظرفیت تا ۹۶ میلیون تن

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی از صادرات ۲۷ میلیون تن محصولات پتروشیمی به ارزش ۱۶ میلیارد دلار خبر داد و گفت: سال جاری ظرفیت تولید محصولات از مرز ۹۶ میلیون تن عبور می کند.

به گزارش بیدار بورس، مرتضی شاه میرزایی با اعلام اینکه صنعت پتروشیمی یکی از مهمترین مخاطبان شعار "مهار تورم، رشد تولید" است، گفت: با ابلاغ مصوبه جدید، نرخ تسعیر ارز محصولات پتروشیمی در بورس کالا با دلار ۲۸.۵ هزار تومانی مبنا قرار گرفت ولی در معاملات هفته اول با دلار ۳۶.۴ هزار تومانی انجام شد که ممکن است بر تورم اثرگذار باشد. لذا تصمیم به تغییر نرخ گرفته شد.

سال جاری ۱۰ واحد جدید در صنعت پتروشیمی به بهره‌برداری خواهد رسید تا ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی از مرز ۹۶ میلیون تن عبور کند. هدف‌ تولید محصولات پتروشیمی در سال جاری هم ۸۰ میلیون تن است. ۷۵ تا ۸۰ درصد توسعه ها متکی به داخل و ۲۰ تا ۲۵ درصد، وابستگی کالا و تجهیزات وجود دارد که کاهش این وابستگی با همکاری مراکز تولید علم و فناوری در دستور کار است.

صادرات فعال محصولات پتروشیمی در دستور کار قرار دارد و با نام ایران انجام خواهد شد. سال گذشته ۲۷ میلیون تن انواع محصولات پتروشیمی به ارزش ۱۶ میلیارد دلار صادر و ۱۴ میلیارد دلار در سامانه نیما عرضه شد.

میزان فروش داخلی محصولات در بورس کالا ۱۲ میلیون تن بود که بالغ بر ۱۰ میلیارد دلار ارزش محصولات برآورد می‌شود. بازاریابی محصولات در دنیا و پیگیری زنجیره ارزش در دستور کار قرار دارد و ۲۱ طرح برای تکمیل زنجیره ارزش پیگیری می شود. با فروش اعتباری محصولات، سرمایه در گردش شرکت های آسیب‌پذیر تأمین شد. در سال جدید تمامی هلدینگ های تولیدی باید فروش اعتباری را توسعه دهند.

کد خبر 28555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =