بازگشت به سقف تاریخی راهی برای رشد پرقدرت

مدیر تحلیل کارگزاری سهام بارز با اشاره به اینکه باید توجه داشت که بازگشت به سقف تاریخی و تست آن بیشتر از این که نگران کننده باشد برای ادامه رشد بازار نیاز است، عنوان کرد:  بازگشت به سقف تاریخی بورس راهی برای رشد پرقدرت بازار است.

**بررسی روند بازار در هفته گذشته
هادی باقریان، مدیر تحلیل کارگزاری سهام بارز در خصوص روند این روزهای بازارسرمایه به بیداربورس گفت: بازار پس از رشد خوبی که در هفته‌های اخیر داشت دو سه روزی بود که در رنج مثبت در نمادهای مطرح بازار با افزایش عرضه همراه می‌شد و این موضوع باعث شده بود تا احتمال اصلاح بازار افزایش یابد و برخی از فعالان را به ذخیره سود سوق دهد و عرضه‌ها در اواسط بازار افزایش یابد.

**منفی‌های بازار خریدار بالقوه خوبی دارد
او در ادامه اظهار کرد: اما روز گذشته به وضوح مشاهده شد که منفی‌های بازار خریدار بالقوه خوبی دارد و حتی نبود عرضه شدید در ابتدای بازار نیز منجر شد تا بازار خریدار شود. 

**بازار در انتظار اصلاح؟
به عقیده وی بنظر می‌رسد در کوتاه مدت اگر اصلاح خاصی باشد در شاخص کل و عمدتا بصورت زمانی است و مضافا در این فاصله، بازار به سمت سهام با ارزش کوچک و متوسط گرایش بیشتری داشته باشد.
باقریان با اشاره به اینکه باید توجه داشت که بازگشت به سقف تاریخی و تست آن بیشتر از این که نگران کننده باشد برای ادامه رشد بازار نیاز است، عنوان کرد:  بازگشت به سقف تاریخی بورس راهی برای رشد پرقدرت بازار است.

**خودرویی‌ها لیدر بازار می‌شوند؟
مدیر تحلیل کارگزاری سهام بارز  با یادآوری این موضوع که سال گذشته در دو برهه از سال گروه خودرو لیدر بازار بود، خاطرنشان کرد: در ابتدای سال واگذاری سهام تودلی و در پاییز عرضه خودرو در بورس‌کالا دلایل اصلی این توجه بود و با لغو عرضه خودرو در بورس در کنار افزایش نرخ‌هایی که جهت بهبود عملکرد خودرو و سایپا کافی نیست خودرو و سایپا تحول بنیادینی نخواهند داشت و تنها محرک برای رشد دو قطب تولید خودروی کشور واگذاری سهام تودلی است که بدلیل دستوری ماندن نرخ خودرو عملا شدنی نخواهد بود.
او اضافه کرد: اگرچه افزایش نرخ در زامیاد و خاور توجه‌ها را به این دو سهم افزایش دهد  خودرو یا هر صنعت دیگری بصورت دوره‌ای وظیفه رونق بازار را بر عهده خواهند گرفت.
وی معتقد است منفی‌های بازار خریدار دارد و این موضوعی است که در تابلوی بسیاری از سهم‌ها به وضوح مشاهده می‌شود و به عبارتی در نمادهای کامودیتی محور و دلاری، سهام با دلار ۳۸۰۰۰ تومانی پرایس شده و برای رشد بیشتر نیاز به محرک جدی‌تری دارند اما در شرکت‌هایی با ارزش بازار کوچک و متوسط با اقبال بهتری همراه خواهند بود.

**دولت موافق هدایت نقدینگی به سمت بورس است
باقریان در ادامه عنوان کرد علاوه بر اینکه از نظر روانی بازار سهام از بازارهای موازی کماکان عقب است، آنچه از حمایت‌های صندوق توسعه از بازار برداشت می‌شود به نظر می‌رسد دولت ترجیح داده تا پول سرگردان به جای اینکه وارد دلار، مسکن یا خودرو شود با داغ‌تر شدن بازار سهام راهی بازارسرمایه شود .
این کارشناس بازارسرمایه در خصوص صحبت‌های روز گذشته وزیر اقتصاد عنوان کرد: صحبت‌های وزیر اقتصاد نیز در جهت حمایت از بازار سرمایه پالسی مثبت از سوی دولت جهت رونق در بازار سرمایه بود اگرچه صرفا صحبت‌های ایشان نباید ملاک تصمیم گیری قرار گیرد.

خبرنگار: نازنین درویشی

منبع: بیدار بورس
کد خبر 28718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =